بازاریابی، به دانش مشتریان و اطلاعاتی درخصوص ترجیحات مشتریان، رقبا، محصولات، کانالهای توزیع، خدمات دهندگان، قوانین و مقررات و عملکردهای عمومی مدیریت نیاز دارد. دانش بهمنظور اتخاذ تصمیمگیریهای بازاریابی از سه منبع میتواند حاصل شود: 1-دانش مربوط به مشتری از طریق خردهفروشانی که در تماس مستقیم با مشتریان هستند. 2-تحصیل دانش مربوط به مصرفکنندگان از طریق تحقیقات بازاریابی. 3-دانشی که از طریق یک شخص ثالث بهدست میآید. زمانی که دانش مربوط به مشتریان از بازار استخراج میشود، این دانش را میتوان توسط تاکتیکها و استراتژیهای بازاریابی مختلفی در شرکت پیادهسازی کرد. بهطور مثال، یک شرکت ممکن است دانش نهان زیادی درباره چگونگی برآورده کردن خواستههای مشتریان داشته باشد اما این دانش زمانی قابل دسترسی و بحث است که شرکت آنرا از طریق کاتالوگ، گفتوگو و... به مشتریان منتقل کند.