دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اقتصاد جهانی طی دهه‌های گذشته با رشدی نمایی متحول شده که گویی اشکال جدیدی از تمدن علمی روی کره خاکی نمایان شده است. ورود به عرصه ساخت‌و‌سازهای صنعتی همچون هواپیما‌ها، دستگاه‌های ارتباطی و رایانه‌ای، ماهواره‌ها، دستگاه‌های چاپ و... زنجیره ارزش را گسترده، پیچیده و نوآور ساخته است. ارزش افزوده ناشی از تولیدات صنعتی حتی طبقه‌بندی جهانی را نسبت به شرکت‌ها متحول کرده و الگوهای ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی در قالب صنایع ایجاد کرده است.

سالانه ارقام قابل توجهی از تولیدات صنعتی در کشورها‌ی صنعتی ایجاد شده و آنها را به‌عنوان اقتصاد‌های توانمند معرفی می‌کند و فرصت‌های فراوانی را برای رقابت و توانمندی فراهم می‌کند. اکنون دیگر تولیدات صنعتی به نقطه‌ای خاص از دنیا تعلق ندارد و تقریباً در همه دنیا شرکت‌ها از طریق به‌کارگیری تکنیک‌های مهندسی، مزیت‌ها، منابع و در رأس آن دانش و تلفیق آنها با هم صد‌ها کالا و برند صنعتی تولید می‌کنند که به ناچار در رقابت قرار گرفته و باید بازاریابی شوند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد نقشه صنعتی همواره در حال تغییر است و از حالت قطبی به حالت شبکه‌ای تبدیل شده است. پیشرفت فناوری، کاهش شکاف درآمدی، دانش مردم، توجه به محیط‌زیست به‌عنوان یک پارامتر جهانی و ویژه، مهندسی رفتار مشتریان صنعتی و... عوامل حرکت به سمت بازاریابی در بازارهای صنعتی مورد نظر هستند.

رقابت، کیفیت و ایجاد ارزش برای مشتریان با عنایت به منابع محدود از دسته عوامل مهم بازاریابی صنعتی محسوب می‌شوند، اما شرکت‌ها برای آنکه بتوانند محل تقاطع عرضه و تقاضای نیازمندی‌های صنعتی به‌عنوان بازار صنعتی قرار گیرند، باید تن به فراگیری و به‌کارگیری دانش بازاریابی صنعتی دهند. به همین منظور دانش ویژه‌ای در این راستا تولید و به‌کار گرفته می‌شود. در کتاب بازاریابی صنعتی نوشته میلیند تی فدتار و با ترجمه دکتر ناصر آزاد، حامد بختیاری و امیر بیگدلی سعی شده است زوایای متفاوت این دانش به تصویر کشیده شود و به کمک آن امکان بازاریابی برای کالاهای صنعتی فراهم شود و علاقه‌مندان بتوانند ضمن مطالعه به کسب مهارت‌های آن بپردازند.

یکی از راهبرد‌های توانمند‌سازی کشورها حرکت به سمت ایجاد بازارهای صنعتی و اصولاً صنعتی شدن است. کشور ما نیز از این مسئله مستثنا نیست اما تلاش شرکت‌ها برای رقابت در این بازارها نیازمند کسب دانش و افزایش توانمندی‌های ویژه از جمله بازاریابی صنعتی است. این کتاب برگردان کتاب Industrial Marketing میلیند فدتار و ویرایش سال 2014 است که نویسنده توانسته است در آن به‌صورت مناسبی به معرفی و ارائه بازاریابی صنعتی اقدام کند. فصول کتاب به‌گونه‌ای است که فراگیری آن امکان به‌کارگیری مهارت‌ها و دانش بازاریابی صنعتی را فراهم می‌کند.

مترجمان سعی کرده‌اند با حفظ مفاهیم و متون ارائه‌شده، مطالب را به‌صورت دقیق در اختیار خوانندگان قرار دهند. ضمن آنکه در برخی موارد به‌صورت محدود تعدیل لازم صورت پذیرفته است. لازم به ذکر است این کتاب که توسط نشر مهربان چاپ شده، به مجموعه علاقه‌مندان به بازاریابی صنعتی، دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت بازرگانی و گروه‌های وابسته توصیه می‌شود و سرفصل‌های مورد نیاز برای آموزش آنها را پوشش می‌دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vwnBuHMs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه