آیا میدانستید در هنگام بازاریابی تلفنی باید نکاتی را رعایت کنید؟ مانند یک حرفهای احوالپرسی کنید. فقط نگویید سلام و بلافاصله شروع به صحبت درباره محصول یا خدمات خود کنید بلکه به طرف مقابل فرصت دهید در بحث شما مشارکت کند. اگر یک احوالپرسی خیلی رسمی کنید به خطا رفتهاید.
میتوانید با یک صبح بخیر یا عصر بخیر شروع کنید و اگر نام کسی را که به او زنگ میزنید میدانید حتما او را به اسم صدا کنید. متفاوت باشید. حرفهای رفتار کنید. خود و سازمان خود را معرفی کنید. هنوز زود است که اطلاعات تخصصی بدهید و نام محصولات و خدمات خود را بیان کنید. خب! حالا باید کمی مکث کنید و به طرف مقابل فرصت دهید اگر به خدمات شما علاقهمند است کنجکاویاش تحریک شود و از شما سوالاتی کند.
در غیراین صورت ممکن است پاسخی که میشنوید این باشد: «نه ممنونم، ما این جنس را قبلا خریدهایم.» و در نهایت تلفن را قطع کند. برای اینکه شانس فروش خود را بالا ببرید ابتدا اطلاعات عمومی درباره کالای خود بدهید به این روش نه تنها کنجکاوی طرف مقابل را تحریک کردهاید بلکه مدت بیشتری طرف را روی خط نگه داشتهاید و شانس فروش بیشتری خواهید داشت. در این میان سعی کنید حداقل یکی از برتریهای کالا یا خدمات خود را بیان کنید.