آیا میدانستید بازارپردازی میتواند نقش عمدهای در تصمیم خرید مشتریان ایفا کند؟ اغلب فروشگاههای خردهفروشی، محصولاتشان را با خدماتی همراه میسازند تا از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کرده و علتی برای مراجعه مجدد آنها به فروشگاه فراهم آورند. این خدمات موجب میشود مشتریان زمان بیشتری را در فروشگاه سپری كنند.
بازارپردازی انتخاب و موضعیابی طیف بهینهای از محصولات در فروشگاه جهت برآورده ساختن نیاز مشتریان است که آنان را قادر میسازد محصول موردنیازشان را به راحتی پیدا كنند. بازارپردازی یك زبان یا ابزار ترغیب و تشویقكننده برای خرید است كه خردهفروشان از آن جهت برقراری ارتباط با مشتریان هدف استفاده میكنند. مدیران فروشگاهها به این واقعیت رسیدهاند كه بازارپردازی موثر محصولات میتواند سود را افزایش دهد و خریدهای آنی را ایجاد كرده و موضع رقابتی را بهبود بخشد.