پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نشریه معتبر نیویوركر مقاله اى را منتشر كرده كه عادات آدم هاى خیلى موفق را در آن برشمرده است. بدون مقدمه خیلى سریع سر اصل مطلب رفته و یك سرى عادات عجیب انسان هایى را كه از نظر مردم موفق محسوب می شوند، برشمرده است. بحث موفقیت و موفق شدن یكى از بحث هاى اصلى انسان عصر دیجیتال یا بهتر است بگوییم كاربران دنیاى مجازى است.

این كارها را بكنید، موفق شوید
شبكه هاى اجتماعى استانداردهاى مشخصى را براى رسیدن به موفقیت (قاعدتا مجازى) تعیین كرده اند كه تقریبا همه گرفتارش می شوند. از مواردى كه این نویسنده نیویوركر براى اشاره كنایه آمیز به بحث موفقیت استفاده كرده، می توان با تصویر مجازى آدم هاى به اصطلاح موفق در فضاى مجازى آشنا شد. افرادى كه بحث ها و جریان هاى شبكه هاى اجتماعى را دنبال می كنند یك سرى نكات كلیدى را براى خود گلچین می كنند و به این شكل خود را موفق جلوه می دهند. این مقاله جزو مقالات سرگرم كننده و كنایه آمیز نشریه نیویوركر است كه خواندنش خالى از لطف نیست.

قهوه بخورید

نویسنده نیویوركر خطاب به مخاطبان انگلیسى زبانش می نویسد: «شاید هرگز توجه نكرده باشید اما شما هیچ وقت كسى را در استارباكس نمىبینید كه وقتش را به بطالت بگذراند، چراكه قهوه خورها ازجمله فعال ترین آدم هاى دنیا هستند و بنابراین همیشه مشغول انجام كارى.»

با این تفاسیر حتى اگر قهوه دوست ندارید یا هضم غذا را برای تان سخت می كند، سعى كنید هر روز قهوه بخورید.

ایمیل داشته باشید

ایمیل یكى از رازنگه دارترین ابزار دنیاى حرفه اى است. راه انداختن ایمیل هزینه اى ندارد. عده اى با خود می گویند ایمیل به كار ما نمى آید اما امتحانش نه تنها ضررى ندارد، بلكه مجانى است.

دیدگاه سیاسى داشته باشید

شما سیاست را دنبال می كنید؟ سیاست می تواند براى بعضى از ما آدم ها دردسرساز باشد. بهترین راه براى آنهایى كه ایده خاصى درباره سیاست ندارند این است كه نظرهاى دیگران را زیر مقاله هاى بحث برانگیز بخوانند. آنهایى كه در فضاى مجازى این مسائل را پیگیرى می كنند در جامعه دیدگاه هاى سنجیده اى دارند. به دنبال سرخط خبرهایى باشید كه باعث شود پیش خودتان فكر كنید «چطور می توانند چنین موضوع حساسى را مطرح كنند؟» بعد به سراغ بخش نظرها بروید و یادداشت چند نفر را كه با نثر درست می نویسند، بخوانید.

از دندان پزشك تان نترسید

خیلى ها از رفتن به دندان پزشكى و پروسه دندان سازى می ترسند. حق دارند، پروسه دردآور و ترسناكى است اما سراغ كسى بروید كه همین ترس را داشته و بر آن غلبه كرده. شنیدن داستان كسى كه همین ترس را داشته و بر آن غلبه كرده می تواند به شما كمك كند.

لپ تاپ تان را تمیز كنید

همه ما این كار را می كنیم. در حال غذا خوردن در كنار لپ تاپ یا كامپیوترمان هستیم، سس یا چیز دیگرى از غذا بیرون می ریزد و می افتد روى كیبورد. یك آدم موفق خیلى سریع لپ تاپش را پاك می كند و هرگز چنین شلختگى را برنمى تابد.

به همه بگویید «همشهرى كین» را فهمیده اید

اكثر آدم ها وقتى پاى صحبت از فیلم «همشهرى كین»، ساخته اورسن ولز (بهترین فیلم تاریخ سینماى جهان در فهرست برترین فیلم ها) به میان مى آید سخت شان می شود یا خجالت می كشند. فیلم طولانى است و خیلى ها هنوز آن را ندیده اند حتى آنهایى كه حوزه تخصص شان سینماست. بنابراین تنها كارى كه در بحث هاى مربوط به این فیلم باید بكنید، این است که از عباراتى مثل «نابرابرى اقتصادى» و «شعار سرمایه دارى» استفاده كنید تا مردم قانع شوند شما از آنها بیشتر می دانید و موفق هستید. دیگر كسى شما را تحت فشار نمى گذارد. 

منبع : نیویوركر
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kJjp5DIl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه