پنجشنبه, ۸ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیران ماندگار

ایندرا نویی بیش از یک دهه با پپسی

9 سال پیش ( 1394/6/20 )
پدیدآورنده : مونا اشرف زاده  

ایندرا نویی (Indra Nooyi)، متولد هند و ساکن آمریکا، در حال حاضر رئیس و مدیرعامل پپسی‌ (PepsiCo)، شرکت آمریکایی چندملیتی تولید موادغذایی و نوشیدنی است. پپسی دومین تولیدکننده موادغذایی و نوشیدنی در جهان است. نام نویی به طور مداوم در فهرست 100 زن قدرتمند جهان قرار گرفته است. ایندرا نویی در سال 1974 مدرک کارشناسی‌اش را در رشته‌ فیزیک، شیمی و ریاضی از دانشگاه مِدرَس(Madras College) هند گرفت و در سال 1976 از موسسه مدیریت کلکته (Indian Institute of Management Calcutta) موفق به دریافت مدرک MBA شد.

2535645253636356364764

او کارش را به‌عنوان مدیراجرایی در هند و با جانسون‌اند جانسون (Johnson & Johnson)، شرکت آمریکایی تولید دستگاه‌های پزشکی آغاز کرد. در سال 1978 در مدرسه مدیریت ییل (YaleSchool of Management) پذیرفته شد و توانست در رشته مدیریت دولتی و خصوصی مدرک کارشناسی ارشد دریافت کند. بعد از فارغ‌التحصیلی به گروه مشاوره بوستون (The Boston Consulting Group)، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های مشاوره مدیریت پیوست. آغاز کارش در پپسی از سال 1994 بود تا اینکه در سال 2001 به‌عنوان رئیس و مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. طبق گزارش مجله هفتگی بلومبرگ، از سال 2001، درآمد سالانه پپسی 72درصد افزایش داشت، در حالی که سود خالص آن بیشتر از دو برابر شد و به 6/5 میلیارد دلار در سال 2006 رسید.

یادگیری فعال

مهم است که فعالانه یاد بگیرید تا بتوانید زمینه کاری‌تان را گسترش دهید. نویی از لحظه ورودش به پپسی، به یادگیری تمایل داشت و خودش را براساس نیازهای شرکت شکل داد. استیو رینموند (Steve Reinemund) مدیرعامل قبلی پپسی راهنمای نویی شد و او را در دوره کارآموزی‌اش به درستی هدایت کرد. نویی در کنار رینموند نه تنها برای یادگیری کار می‌کرد، بلکه تمام انرژی‌اش را برای شرکت می‌گذاشت. همین مسئله سبب شد که او برای رینموند اهمیت زیادی پیدا کند. نویی با اشاره به راهنمایی‌های مدیرعامل پیشین پپسی می‌گوید: «من محصول مربیگری و راهنمایی‌های فوق‌العاده هستم.»

سازگاری

برای داشتن محیط سالم کاری و پیشبرد چشم‌اندازهای هر کسب‌وکار و سازمانی، داشتن ظرفیت سازگاری نکته بسیار حائز اهمیتی است: «برای مدیریت در دنیایی که دائم در حال تغییر است، مدیران باید سازگاری داشته و باهوش باشند.» نویی در مصاحبه‌ای با فوربس به این مسئله اشاره کرد که روابط شرکت‌های چندملیتی باید با کشورهای مختلف ادامه داشته باشد، بنابراین داشتن یک رابطه مستحکم و مداوم برای رشد و توسعه کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد. برای رسیدن به چنین رابطه‌ای ساختار هر شرکت یا سازمانی باید انعطا‌ف‌پذیر و آماده سازگاری باشد، اما در عین حال نباید راهش را در جهت رسیدن به اهداف اصلی‌اش گم کند.

هوشیاری

یادگیری مسئله‌ای کاملا متفاوت از هوشیار بودن است. هوشیاری فرآیند آگاهی از هر دو روی سکه است که می‌تواند با یادگیری مداوم به دست بیاید. یک مدیر باید این ویژگی را برای مدیریت موفق کسب‌وکارش داشته باشد. نویی مسئول بازسازی پپسی در سال 2012 بود، زمانی که 3درصد از نیروی کارشان را کاهش دادند تا روی اهداف دیگری مثل تبلیغات برای پیشتازی و تولید محصولات جدید سرمایه‌گذاری کنند. در طول این باسازی، همین صرفه‌جویی باعث رسیدن شرکت به اهدافش در همان سال شد و در نتیجه نویی به‌عنوان پاداش 3/3میلیون دلار دریافت کرد. در سال 2013، نویی فقط با بالا بردن قیمت خوراکی‌های کوچک مثل دوریتوس (Doritos) سود خالص شرکت را 2/1درصد افزایش داد.

عملکرد با هدف

کار کردن با داشتن یک هدف در ذهن نکته مهمی است، نباید عملکردتان فقط برای به دست آوردن سود باشد. نویی بخشی را با نام موادغذایی «مفید برای شما» راه‌اندازی کرد که موادغذایی را با کالری کمتر پیشنهاد می‌داد. عملکرد با هدف با در نظر گرفتن تاثیر محصولات روی افراد راه پپسی را برای بازگشت به اجتماع باز کرد. نویی می‌گوید: «فقط به خاطر اینکه مدیرعامل هستید، فکر نکنید که به مقصد رسیده‌اید. باید به طور مداوم آموزه‌هایتان را افزایش دهید. من هرگز این نکته را فراموش نکردم.»

توسعه

یکی دیگر از نکات مهم در مدیریت جلوگیری از رکود و ایستایی است و بهترین راه برای انجام این کار گسترش مرزهای فیزیکی است. نویی در اضافه کردن مداوم برندهای جدید به زیرمجموعه پپسی رکورددار است و این شرکت را از تولیدکننده نوشیدنی به تولیدکننده موادغذایی نیز تبدیل کرد. همچنین سرمایه‌گذاری‌اش را در کشورهای در حال توسعه‌ای مثل هند، چین و مکزیک افزایش داد. نویی معتقد است: مدیریت در سطوح مختلف خیلی سخت است. من وقتی یک کسب‌وکار را مدیریت می‌کردم، خواسته‌ها و نیازهای مشخصی برای مدیر بودن وجود داشت. اما زمانی که وارد یک شرکت یا سازمانی می‌شوید، خواسته‌ها برای مدیریت آن سازمان به‌صورت عمودی رشد نمی‌کنند، بلکه با سرعت و حجم بالایی رشد می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gFXlMDnw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه