شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
تماشا

اینجا فیلم قیصر را ساختند

8 سال پیش ( 1394/11/29 )
 

عودلاجان جزو محلاتی است که در زمان خودش اسم و رسمی داشته و از مناطق اعیان‌نشین به‌شمار می‌آمده است. به همین خاطر خیلی‌ها علاقه‌مند به سکونت دراین محل بوده‌اند. وقتی که بازار به طرفین گسترش پیدا کرد عودلاجان را در خودش حل کرد. قسمت‌های مسکونی خراب یا تبدیل به مغازه و دکان شدند. جالب است بدانید که نخستین صرافی تهران در همین راسته دایر بوده. نخستین چوب‌بری‌های تهران در اینجا فعال بوده‌اند. مشاغل مختلفی مانند زغال‌فروشی، روغن‌گیری، قنادی، پارچه‌فروشی و سایر حرفه‌های دیگر شروع کارشان از این منطقه بوده.

حاج عبدالله در ادامه صحبت‌هایش به خاطره‌ای هنری اشاره می‌کند: از همین ورودی سبزه میدان، یه نانوایی سنگکی بود و یک قهوه‌خانه کنار دستش. فیلم قیصر را در این حوالی و در همان قهوه‌خانه فیلمبرداری کردند. از حد و حدود اینجا سوال می‌کنم که از کجا تا به کجاست؟ آقای مشیری می‌گوید: از طرف جنوب که چسبیده به بازار و سبزه میدان است و از طرف غرب مشرف به پامنار که در اصل عودلاجان جزئی از خود پامنار بزرگ است.

از سمت مشرق به نزدیکی چهارراه سیروس و از طرف شمال بعد از گذر حکیم و بقعه پیر عطا که مردم به آن امامزاده چهارده معصوم می‌گویند، می‌رسد. چون اینجا تغییر و تحول زیادی به خودش دیده تعریف مشخصی از حریم اینجا وجود ندارد. داخل محله جلوی مسجد ابوالفضل، سرای محله پامنار را تاسیس کرده‌اند. به درستی محدوده اصلی محل معلوم نیست. مشیری اضافه می‌کند: قرار است در فازهای بعدی طرح نوسازی بازارچه، در قسمت شمالی نزدیک کوچه جواهری، موزه مردمی عودلاجان توسط شهرداری منطقه 12 و سازمان میراث فرهنگی احداث شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zhETdCBZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه