شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بی‌بی‌سی گزارش داد

ایران در 10 سال آینده 300 هواپیما می‌خرد

8 سال پیش ( 1394/6/22 )
 

شرکت‌های هواپیمایی ایران در دهه 1970 مایه مباهات منطقه بودند و ایران ایر ناوگانی از جدیدترین هواپیماهای بویینگ را داشت و درصدد خرید هواپیماهای کنکورد بود. به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی سی، اما پس از انقلاب سال 1979 که به تیرگی روابط میان ایران و غرب انجامید، چند دهه تحریم و انزوا این صنعت را فرسوده کرد. متوسط سن ناوگان هواپیمایی ایران در حال حاضر بیشتر از 22 سال است و بیشتر این ناوگان را هواپیماهای ارزان روسی تشکیل می‌دهند.

عدم امکان واردات قطعات مهم به دلیل تحریم‌ها ایران را دارنده یکی از بدترین رکوردهای ایمنی در جهان ساخته است اما توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی که زمینه‌ساز برداشته شدن تحریم‌هاست، می‌تواند صنعت هواپیمایی را احیا کند.سرمایه‌گذاران بین‌المللی از صنایع مختلف شامل انرژی، فاینانس و نرم‌افزار مشتاق ورود به دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه هستند که حتی تحت تحریم‌ها، حدود 400 میلیارد دلار ارزش داشت.

3647463536458568576475

تهران به مقصد جذاب هیات‌های خارجی تبدیل شده که در آستانه گشوده شدن درهای آن به روی تجارت خارجی، تلاش می‌کنند موقعیت مناسبی را برای خود دست و پا کنند. ایران آماده جبران زمان از دست رفته است.عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برآورد کرده که 400 هواپیمای جدید مورد نیاز است و ایرباس و بویینگ مهیای بازسازی این ناوگان و درآمد چشمگیری هستند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی ایران، مذاکرات با شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ که شامل لیزینگ هواپیما برای کوتاه‌مدت بوده، در جریان است. این کشور سالانه بیش از 20 میلیون مسافر برای پروازهای داخلی و 6 میلیون مسافر برای پروازهای خارجی در شرکت‌های هواپیمایی داخلی دارد. صنعت هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌ها، شش درصد رشد داشته و در مدت یک دهه آینده این رشد به بیش از 10 درصد افزایش خواهد یافت. راب موریس، مدیر مشاوره در شرکت تحلیلی فلایت گلوبال انتظار دارد ایران ظرف 10سال آینده 300 هواپیمای جدید به ارزش حدود 18 میلیارد دلار خریداری کند. 

نوسازی در این سطح ناوگان هواپیمایی ایران را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد کرد. لئون منوچهریان، دبیر مجله هواپیمایی ایران معتقد است ایران برای توسعه بازارهای غربی اهمیت زیادی دارد. وی در ادامه افزود: همه ایرلاین‌های ایرانی تا جایی که توان مالی‌شان اجازه دهد هواپیماهای غربی مورد علاقه‌شان را خریداری خواهند کرد. نخستین نمایشگاه تجاری هواپیمایی ایران در مارس سال 2016 نشانه دیگری از دوران جدید است که با میزبانی دوبی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OJFs5kaw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه