دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
15کشور نفتی به طرح توقف افزایش تولید نفت پیوسته‌اند

ایران در طرح فریز نفتی استثنا می‌شود؟

8 سال پیش ( 1394/12/25 )
 

طرح فریز نفتی این روزها در حال جدی شدن است. کشورهای اوپکی و غیراوپکی در حال توافق بر سر طرحی هستند که براساس آن تولید نفت به اندازه ماه ژانویه ثابت خواهد ماند تا شاید بازار نفت تناسب بیشتری را در عرضه و تقاضا پیدا کند. 

به گزارش اتاق تهران، ایران از همان ابتدا موضع منحصر به فردی را در این زمینه اتخاذ کرد. بیژن زنگنه اعلام کرد، ایران یک استثنا است و با توجه به شرایط تحریم مجبور به واگذاری نیمی از سهم خود در بازار نفت شده، بنابراین تا زمانی که سهم سابق خود را به دست نیاورد، به افزایش تولید ادامه خواهد داد. 

735343473457324624246437343473735373

این موضع، روز گذشته مورد تایید وزیر انرژی روسیه نیز قرار گرفت تا این کشور بزرگ نفتی حق ایران را در افزایش تولید به رسمیت بشناسد. در این زمینه برآوردها نشان می‌دهد، طرح فریز نفتی به موفقیت نزدیک شده است، چراکه تقاضا در جهان رو به افزایش است. یک منبع آگاه به رویترز گفت: نشانه‌های موجود در بازار نشان می‌دهد تقاضا برای نفت در آینده افزایش می‌یابد.

منابع آگاه در صنعت نفت عربستان امروز اعلام کردند، تولید نفت این کشور عضو اوپک در ماه فوریه در سطح 10.22 میلیون بشکه در روز ثابت ماند. عربستان به‌عنوان اصلی‌ترین عضو اوپک در راستای توافق انجام شده هفته گذشته در نشست دوحه با حضور روسیه، ونزوئلا، و قطر تولید خود را افزایش نداده است. در نشست دوحه این چهار کشور توافق کردند تا تولید و صادرات نفت خود را در متوسط میزان آن در ماه ژانویه ثابت نگه‌ دارند. این اقدام نخستین توافق کشورهای اوپک با غیر‌اوپکی‌ها طی 15 سال گذشته بوده است.

این منبع آگاه تاکید کرد، نشانه‌هایی در بازار وجود دارد که نشان می‌دهد تقاضا به‌صورت پایدار روندی افزایشی را خواهد پیمود و علائمی از افت تقاضا در بازار نفت وجود ندارد. از سوی دیگر کویت در ماه فوریه روزانه 3 میلیون بشکه نفت تولید کرده که نسبت به ماه قبل از آن بدون تغییر بوده است. منابع آگاه همچنین اعلام کرده‌اند امارات نیز در ماه فوریه 2.78 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که نسبت به 3.13 میلیون بشکه در ماه ژانویه کاهش یافته است. تاکنون حدود 15 کشور از تصمیم چهار کشور نشست قطر برای تثبیت نرخ تولید و صادرات نفت حمایت کرده‌اند. 

وزیر انرژی روسیه گفت: ایران حق دارد برای افزایش تولید نفت خود راهی منحصر به فرد داشته باشد و افزایش تولید نفت، حق ایران است. الکساندر نواک بعدازظهر دیروز پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا اعتقاد دارید که ایران باید از طرح تثبیت تولید نفت مستثنا شود، تصریح کرد: این موضوع را امروز با وزیر نفت ایران بررسی کردیم، هم‌اکنون شرایط بازار نفت بسیار متلاطم است و قیمت نفت طی یک سال و نیم اخیر پایین آمده است.

وی با تاکید بر پایین آمدن قیمت نفت اظهار کرد: تولیدکنندگان اصلی نفت باید با یکدیگر هماهنگ باشند، اما از آنجا که سطح تولید نفت ایران در دوران تحریم پایین آمده است، ما موضع ایران مبنی بر تلاش برای افزایش تولید و احیای سهم خود در بازارهای جهانی را به طور کامل درک می‌کنیم. وزیر انرژی روسیه افزود: در چارچوب هماهنگی میان کشورهای تولیدکنندگان اصلی نفت (کشورهای عضو و غیراوپک) ایران حق دارد یک راه منحصر به فرد را برای افزایش تولید نفت خود داشته باشد. 

نواک با اشاره به اینکه امروز توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در بخش نفت و گاز بررسی شد، اظهار کرد: طرح‌های بهره‌برداری از میدان‌های نفت و گاز ایران، همکاری شرکت‌های روسیه در زمینه سوآپ و ال ان جی و همچنین قراردادهای جدید نفتی (IPC) از جمله مواردی بود که با وزیر نفت ایران درباره آنها بحث و گفت‌وگو شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5fdNGmbU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه