پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مالیات، باج، فروش آثار هنری و … اینها روش‌های درآمدزایی گروه تروریستی داعش است. اما درآمد منظم داعش از فروش نفت استخراج شده از سرزمین‌های فتح کرده این گروه تروریستی در عراق و سوریه به دست می‌آید. پیِر ترزیان، مدیر مسئول هفته نامه انرژی «Pétrostratégies » که از همدستی میان ترک‌ها و تروریست‌ها خبر داده بود اعلام کرد که اگر خواهان پایان عمر داعش هستیم، باید به تجهیزات نفتی‌اش حمله شود.

۱. داعش با این نفت چه به دست می‌آورد؟  باوجود اهمیت بسیار اما درآمد نفتی داعش رو به سقوط است.فرانسیس پِرَن، رئیس گروه مجله‌های تخصصی «استراتژی و سیاست انرژی» گفت: «احتمالا این سقوط، درآمدهای اصلی داعش را شامل نمی‌شود. پیِر ترزیان در ادامه افزود که این درآمد نفتی از صد میلیون دلار در کمی بیش از یک سال و 20 میلیون دلار در هر ماه گذشته است و بسیاری از فاکتورها از اضمحلال این گروه می‌گویند.

قیمت‌های بین‌المللی از تابستان ۲۰۱۴ نزدیک به ۶۰درصد کاهش داشتند. «داعش نفت را غیر‌قانونی و با نصف قیمت جهانی در حدود ۲۰ دلار می‌فروشد.» در ضمن حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به اهداف به دلیل بیابانی بودن منطقه تحت بمباران بسیار راحت و تأثیرگذار است. به نظر پیِر ترزیان، استخراج داعش از 90 هزار بشکه در روز به 25 هزار بشکه رسیده است.

۲. تروریست‌ها چگونه نفت را استخراج می‌کنند؟  به نقل از کارشناسان، هیچ شرکت نفتی سعودی و حتی غربی به داعش جهت استخراج نفت در عراق و سوریه کمکی نمی‌کند. به گفته پیِر ترزیان داعش بر همکاری اجباری یا داوطلبانه هزاران تکنیسین و مهندسی که در منطقه‌های نفتی پیش از حمله داعش کار می‌کردند هم حساب می‌کند.

۳. این نفت‌ها کجا پالایش می‌شوند؟  به نقل از پیِر ترزیان، روزانه صدها کامیون باری مخزنی داعش از منطقه‌های نفتی به قلب ترکیه، جایی که این نفت‌ها پالایش و تجاری‌سازی می‌شوند، رهسپار می‌شوند. داعش چیزی اختراع نکرده. آنها سیستم قاچاق سال‌های ۹۰ را که توسط دیکتاتور سابق عراق، صدام‌حسین، برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی به کار می‌رفت پیش گرفتند. زمانی که داعش به عراق رسید همه چیز به سرعت انجام شد. کامیون‌ها آنجا بودند، جاده‌ها موجود بود، پالایشگاه‌های ترک هم آماده بودند…»

۴. چرا ترک‌ها این کار را رها کردند؟  به نقل از پیِر ترزیان، همگان از این قاچاق باخبرند و این دولت ترکیه است که این کار را رها کرده. باید شفاف بود: اگر ترکیه مرزهای خود را به‌شدت بسته نگه دارد، داعش در مدت چند ماه درآمد، نیرو و سلاح خود را از دست می‌دهد. ترکیه تا به امروز متحد داعش بوده است. دولت اردوغان به‌طور مستمر از سوی آمریکا و اروپا به دلیل مسلح کردن دشمن شماره یک ترکیه یعنی کردها، تهدید می‌شود. پیِر ترزیان می‌گوید که غربی‌ها از این قاچاق خبردار هستند اما همگی از ترکیه می‌ترسند.

۵. نفت داعش در اروپا؟  سفیر اتحادیه اروپا در عراق، جانا هیباسکوا در تابستان۲۰۱۴ اعلام کرد که «متأسفانه اعضای اتحادیه اروپا نیز از این نفت خریداری می‌کنند» (از داعش). فرانسیس پرن در این باره این‌گونه توضیح می‌دهد: «من نمی‌دانم که خانم هیباسکوا چرا بدون هیچ دلیلی این خبر را داده است.»

به گفته وی، نفت داعش در سوریه و عراق و ترکیه به فروش می‌رود. پیِر ترزیان می‌گوید که گاهی دشمنان داعش نیز از نفت داعش استفاده می‌کنند، اما نفتی با کیفیت پایین. وی در ادامه افزود: «می‌دانیم که داعش از روش‌های غیر‌مستقیم، نفت با کیفیت پایین را به کردها و دیگر گروه‌های نظامی سوریه می‌فروشد. گاهی این نفت‌ها سوار بر چهارپایان قاچاق می‌شوند. به نقل از پیِر ترزیان، شاید مقداری از نفت داعش به یک یا دو کشور اروپایی فروخته شده باشد اما در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد.

منبع : منبع: la libre
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ge4bSyzu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه