پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در عصر «کلیک» دروغ پراکنی به عادت بدی برای جذب مخاطبان تبدیل شده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، این غول تکنولوژی دنیا در گفت وگو با دیلی گراف می گوید:«اخبار جعلی و دروغ ذهن افراد را نابود می کند.» تیم  کوک خواستار راه اندازی کمپینی مشابه حفاظت از محیط زیست برای افزایش آگاهی کودکان و جوانان شده و همچنین شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی را به استفاده از ابزار جدید برای مقابله با انتشار اخبار دروغ فرا می خواند. هدف این کمپین باید افزایش آگاهی مردم در مواجهه با اخبار دروغ و جعلی باشد.

مدیرعامل اپل در رابطه با گسترش اخبار جعلی که به ویژه در زمان انتخابات که محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرد، خطاب به افراد و گروه هایی که اخبار دروغ و جعلی را گسترش می دهند، با انتقاد می گوید:«متأسفانه سایت هایی موفق ترند که بیشترین کلیک را داشته باشند، نه کسانی که حقایق و واقعیت ها را منعکس می کنند.»

او از محبوبیت اخبار غیرواقعی که مشکل بزرگی در سطح جهان به شمار می آید، ابراز نگرانی کرده و معتقد است که مبارزه با این پدیده نیازمند سخت گیری های بیشتری از سوی مقامات دولتی و شرکت های تکنولوژی است. به همین دلیل تیم کوک همه شرکت های بخش تکنولوژی را به ساخت ابزار جدیدی دعوت می کند که با انتشار اخبار دروغی که مغز انسان ها را نشانه می گیرد و آن را نابود می کند، مقابله کند.

او در گفت وگو با دیلی گراف گفته است: «این مبارزه با اخبار دروغ باید بدون نقض حق آزادی بیان و آزادی در مطبوعات انجام شود و هدف آن کمک به خواننده و مخاطبان باشد.» او در صحبت های خود دقیقا اشاره نکرده است که این ابزار چه چیز هایی می توانند باشند، اما خواستار تشکیل یک کمپین بزرگ برای افزایش آگاهی به ویژه در سطح مدارس شد.

جانشین استیو جابز در اپل می گوید بار ها شکایاتی مبنی بر انتشار اخبار دروغ مطرح شده، اما به درستی مشخص نیست که چه اقدامی در رابطه با آن باید صورت گیرد. او تأکید می کند که به نوعی، آموزش نسل فعلی بهترین اقدام خواهد بود. به عقیده او کودکان ساده ترین اقشاری هستند که می توان آموزش داد و دست کم تا سن مشخصی آنها  گوش می کنند و یاد می گیرند و متعاقبا روی والدین شان تأثیر می گذارند.

منبع : فیگارو
برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jX9NiFoy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه