در عصر «کلیک» دروغ پراکنی به عادت بدی برای جذب مخاطبان تبدیل شده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، این غول تکنولوژی دنیا در گفت وگو با دیلی گراف می گوید:«اخبار جعلی و دروغ ذهن افراد را نابود می کند.» تیم کوک خواستار راه اندازی کمپینی مشابه حفاظت از محیط زیست برای افزایش آگاهی کودکان و جوانان شده و همچنین شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی را به استفاده از ابزار جدید برای مقابله با انتشار اخبار دروغ فرا می خواند. هدف این کمپین باید افزایش آگاهی مردم در مواجهه با اخبار دروغ و جعلی باشد.
مدیرعامل اپل در رابطه با گسترش اخبار جعلی که به ویژه در زمان انتخابات که محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرد، خطاب به افراد و گروه هایی که اخبار دروغ و جعلی را گسترش می دهند، با انتقاد می گوید:«متأسفانه سایت هایی موفق ترند که بیشترین کلیک را داشته باشند، نه کسانی که حقایق و واقعیت ها را منعکس می کنند.»
او از محبوبیت اخبار غیرواقعی که مشکل بزرگی در سطح جهان به شمار می آید، ابراز نگرانی کرده و معتقد است که مبارزه با این پدیده نیازمند سخت گیری های بیشتری از سوی مقامات دولتی و شرکت های تکنولوژی است. به همین دلیل تیم کوک همه شرکت های بخش تکنولوژی را به ساخت ابزار جدیدی دعوت می کند که با انتشار اخبار دروغی که مغز انسان ها را نشانه می گیرد و آن را نابود می کند، مقابله کند.
او در گفت وگو با دیلی گراف گفته است: «این مبارزه با اخبار دروغ باید بدون نقض حق آزادی بیان و آزادی در مطبوعات انجام شود و هدف آن کمک به خواننده و مخاطبان باشد.» او در صحبت های خود دقیقا اشاره نکرده است که این ابزار چه چیز هایی می توانند باشند، اما خواستار تشکیل یک کمپین بزرگ برای افزایش آگاهی به ویژه در سطح مدارس شد.
جانشین استیو جابز در اپل می گوید بار ها شکایاتی مبنی بر انتشار اخبار دروغ مطرح شده، اما به درستی مشخص نیست که چه اقدامی در رابطه با آن باید صورت گیرد. او تأکید می کند که به نوعی، آموزش نسل فعلی بهترین اقدام خواهد بود. به عقیده او کودکان ساده ترین اقشاری هستند که می توان آموزش داد و دست کم تا سن مشخصی آنها گوش می کنند و یاد می گیرند و متعاقبا روی والدین شان تأثیر می گذارند.