پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت نام تجاری در کسب‌ و‌ کار

9 سال پیش ( 1393/11/21 )
پدیدآورنده : مسلم نوری  

ایجاد برند تجاری یکی از مهم‌ترین ارکانی است که در کسب‌و‌کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم را به سمت خود جذب می‌کند‌. توجه داشته باشید که از ابتدای کار، برندی حرفه‌ای برای کسب‌و‌کار خود خلق کنید‌. شرکت‌هایی که برندهای خود را با مرور زمان تغییر می‌دهند از دیدگاه مردم کسب‌و‌کاری نامتعادل و غیرحرفه‌ای دارند و به سختی می‌توان نظر مردم را به سمت این نوع شرکت‌ها جلب کرد‌. به این دلیل است که انتخاب نام تجاری اهمیت بسیار زیادی داشته و به‌عنوان موضوعی خاص باید به آن نگاه کرد‌. شاید این موضوع برای بسیاری از مدیران چندان نگران‌کننده به نظر نرسد اما به دقت بسیار بالا و توجه به کلیه جنبه‌های نوع محصول یا خدمات شما نیاز دارد‌. نام تجاری شما به همراه لوگوی آن، باید بیانگر خدمات یا کالاهایی باشد که شما در اختیار مردم قرار می‌دهید‌.

اگر تمایل به شکوفایی کسب‌و‌کار خود و افزایش سوددهی آن دارید، ورود به دنیای مجازی (اینترنت) یک امر ضروری است‌. باید دقت کنید که نام تجاری شما در اینترنت غریبه نباشد، یعنی کاربران اینترنتی به آسانی بتوانند هر نوع اطلاعاتی که در مورد شرکت مایل هستند به دست آورند، با کمترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشند‌. اگر تمایل دارید از اینترنت به‌عنوان مسیری برای پیشرفت کسب‌و‌کار خود بهره بگیرید، یک وب سایت قانونی را برای بارگذاری اطلاعات شرکت خود راه‌اندازی و نام تجاری انتخاب کنید که خیلی راحت توسط عموم مردم به خاطر سپرده شود و واژه پیچیده یا بی‌مفهومی نباشد.

ورود به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یکی از راه‌های تبلیغاتی شما در فضای مجازی باشد‌. باید توجه کنید که هیچ صفحه‌ای با نام مورد نظر شما در آن وجود نداشته باشد‌. این امر باعث دسترسی آسان‌تر افراد به صفحه و اطلاعات شما می‌شود‌. مسئله دیگری که بد نیست در نظر داشته باشید آدرس ایمیل کار شماست که باید بسیار شبیه و نزدیک به نام تجاری‌تان باشد.

سادگی کلمات و تلفظ برند شما باعث می‌شود که بسیار بهتر دهان به دهان پخش شود و هر چه تعداد کلمات استفاده شده در آن کمتر باشد، به خاطر سپردن آن نیز ساده‌تر خواهد بود‌. گاهی اوقات کلمات آن طور که نوشته می‌شوند، خوانده نمی‌شوند و افراد برای جست‌وجوی آن شرکت در اینترنت دچار مشکل می‌شوند‌. اگر می‌خواهید که مطمئن شوید که مردم می‌توانند برند شما را به خوبی به خاطر بسپارند، یادتان باشد که سادگی بهترین راهکار است.

نام‌های تجاری متفاوت می‌توانند در برقراری ارتباط با مشتریان موثر باشند؛ اینکه نام تجاری خود را خیلی توصیفی و رک و راست انتخاب کنید، کنجکاوی لازم برای حفظ اشتیاق در مخاطب را از بین خواهد برد‌. قبل از اینکه چند نمونه برند برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید، بهتر است تحقیقی درمورد نام‌های تجاری که رقیبان شما انتخاب کرده‌اند، داشته باشید‌. شباهت‌های بین برندهای مختلف را مشخص و سعی کنید نام انتخابی شما شبیه به آنها نباشد‌. بیشتر کارشناسان در حوزه بازاریابی معتقد هستند وقتی مشتری تمایل دارد از میان چند برند در یک زمینه یکی را انتخاب کند، برندی را که شبیه به بقیه نیست در اولویت قرار می‌دهد.

نام و علامت تجاری کاملا با هم در ارتباط هستند‌. اگر می‌خواهید برند فوق‌العاده‌ای برای کسب‌و‌کار خود داشته باشید، مطمئن شوید مردم بتوانند نام تجاری شما را با علامت تجاری‌تان مرتبط ببینند‌. به‌عنوان مثال برند «اپل» را در نظر بگیرید که لوگویی بسیار مستقیم و مشخص از شکل یک سیب دارد‌. این باعث می‌شود مردم بتوانند خیلی راحت آن برند را به خاطر بسپارند‌. مشتریان به جای اینکه فقط به حافظه زبانی خود تکیه کنند، می‌توانند از حافظه بصری خود استفاده کرده و تصویر آن برند را در ذهن ذخیره کنند.

برای کسب‌و‌کار خود باید نامی را در نظر داشته باشید که آزادی بیشتری برای ساخت لوگو به شما می‌دهد‌. معمولا لوگوهای تصویری بسیار قوی‌تر از لوگوهای کلمه‌ای هستند، به همین دلیل بهتر است به نام تجاری فکر کنید که سمبل شیء یا چیزی باشد‌. مثلا لوگو تصویری «اپل» را با لوگو کلمه‌ای «مایکروسافت» مقایسه کنید‌. مطمئنا شما هم بر این عقیده هستید که به خاطر سپردن برند اول به منابع شناختی کمتری نیاز دارد تا برند دوم.

همان‌گونه که کسب‌و‌کارها برای فروش محصولات خود از رویکردهای متفاوتی استفاده می‌کنند تا از رقیبان خود متمایز باشند برند تجاری نیز باید متفاوت بودن را در ذات خود داشته باشد‌. همچنین می‌توانید از آن برای منعکس کردن قدرت کسب‌و‌کارتان یا نشان دادن نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید استفاده کنید‌. به‌عنوان مثال موتور جست‌وجوی «گوگل» را در نظر بگیرید که تصویر چشمانی جست‌وجوگر را در ذهن ایجاد می‌کند‌. چنین نام تجاری باعث می‌شود مخاطبان خیلی راحت بین علامت تجاری و آنچه شرکت به آنها ارائه می‌کند ارتباط برقرار کنند و همین باعث می‌شود آن را راحت‌تر به خاطر بسپارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nCuMqTKk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه