یاهو مانند گوگل خود را بهعنوان موتور وب معرفی نکرد. یاهو از ابتدا به این موضوع اشراف داشت که باید به تمام نیازهای مخاطبان خود پاسخی جامع دهد. برای همین بازتر فکر کرد و شما را وادار کرد برای هرچه که دنبالش میگردید به سراغ یاهو بروید.
اگر به دنبال جستوجوی کلمهای هستید باید به سراغ یاهو بروید، اگر عکس هنرپیشهای را میجویید باید به سراغ یاهو بروید، فایلهای مورد نظر خود با هر پسوندی را باید در یاهو بیابید. جدای از اینها در یاهو میتوانید اخبار مورد علاقه خود را دنبال کنید، از اخبار اقتصادی گرفته تا اخبار ورزشی، از سینما تا موسیقی، همه و همه را در یاهو پیدا خواهید کرد.
اگر هم به دنبال دریافت موسیقی، فیلم، تبلیغات جالب، عکس یا حتی سوالات پزشكی میگردید در یاهو این موارد برای استفاده شما وجود دارد. در دنیای امروز وبسایت یاهو بهعنوان اساس «پایگاه سبک زندگی» معرفی شده و در روز 800 میلیون نفر از آن بازدید میکنند.
آمار بسیار بالایی است. فکر کنید یاهو یک مرکز فروش است كه روزانه 800میلیون نفر مراجعهکننده دارد.
وقتی برای نخستینبار عضو یاهو میشوید خود به خود IP شما را شناسایی میکند و چند سوال از شما میپرسد. در نتیجه هر بار وقتی وارد یاهو میشوید تبلیغاتی را میبینید که با توجه به پروفایل شما مهیا شده است.
اگر ساکن دبی باشم تبلیغی که میبینم با تبلیغی که فردی در اروپا میبینید متفاوت است و حتی تبلیغی که شما میبینید با تبلیغاتی که دوست شما میبیند متفاوت است. این تفاوتی است که حتی در گرافیک صفحه ابتدایی یاهو و سایر سرویسهای آن بسته به محل سکونت افراد مشاهده میشود. این اهمیتی است كه یاهو برای تبلیغات قائل میشود و زمانی به این اهمیت می پردازد که برای کاربر، کاربردی باشد.
ثانیهای در یاهو سه کاربر افتتاح میشود.
بالای 2/4 میلیارد آیدی برای افراد در یاهو تعریف شده است. بعد از گوگل، یاهو دومین سایت دنیاست، اما از لحاظ کاربران نخستین وب دنیا پرتال یاهو است. یاهو بالای 10 هزار شرکت مرتبط دارد. قسمتی که من در آن فعالیت میکنم تمام هزینههای یاهو را تامین میکرد. بخش فروش، تبلیغات و بازاریابی، قلب مالی یاهو است. جایی که پشتوانه بلندپروازیها و رویاپردازیهای یاهو شد.