پرسش: میخواهم یک رپورتاژ آگهی را در یکی از روزنامههای کثیرالانتشار منتشر کنم. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرم چه توصیههایی برای من دارید؟
پاسخ کارشناس: در گام اول به شما توصیه میکنیم که در صورت امکان نگارش رپورتاژ را به خبرنگاران و گزارشنویسان بسپارید. این افراد معمولا به کار خود مسلط هستند و جنبههای متفاوتتری را مورد توجه قرار میدهند اما اگر به هر دلیلی این امکان برای شما فراهم نیست، میتوانید از مسئولان واحد روابط عمومی خود کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که هدف از انتشار این نوع آگهیها شناساندن سازمان شما یا محصولات و خدماتتان در قالب یک خبر است. پس این خبر باید طوری تنظیم شود که واقعا خبر یا گزارش به نظر برسد نه آگهی و تبلیغات.
برای این کار باید توجه کنید که بزرگنمایی در متن شما احساس نشود. از طرف دیگر خبر موردنظر شما باید در متن به چشم بیاید و بدون اینکه تحتالشعاع سایر مطالب قرار بگیرد، جلب توجه کند. مسئله بعدی آن است که باید از رسانهای که برای انتشار آگهی انتخاب کردهاید شناخت کافی داشته باشید و مخاطبان آن را بهدرستی بشناسید. این مسئله به شما در انتخاب ادبیات موردنظرتان کمک میکند. سعی کنید مطلبی که منتشر میکنید حتیالامکان از جنس مطالب روزنامه باشد تا مخاطبان آن روزنامه را جذب کند.
برای انتخاب عنوان مناسب برای متن خود وقت بگذارید و ضمن مشورت با کارشناسان، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. در پایان به مکان و زمان انتشار آگهی توجه کنید و در این مورد حساسیت نشان دهید. در نظر داشته باشید همیشه گرانترین صفحه، مناسبترین صفحه برای آگهی شما نیست و گاهی میتوانید با صرف هزینه کمتر، نتیجه بهتری بگیرید.
اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.