جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولید کنندگان نایلون و پلاستیک تهران

امکان صادرات انواع دستکش به کشورهای منطقه

8 سال پیش ( 1395/2/25 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

فعالان صنفی در صنعت تولید انواع مصنوعات پلاستیکی اگرچه بعضا به‌صورت تخصصی در واحدهای خود مشغول به تولید ابزار و لوازم هستند، اما گروهی از آنها با توجه به شاخه فعالیت آن واحد صنعتی بخشی از فعالیت تولیدی واحد صنفی خود را به تولید دستکش‌های یک‌بار مصرف یا دستکش‌های پلاستیکی اختصاص داده‌اند.

از این رو با درنظر گرفتن بازار گسترده کشورمان هنوز نمی‌توان گفت میزان تولید انواع دستکش با نیازهای کشورمان تراز شده است. سرمایه‌گذاری در این زمینه لازم نیست، بلکه کارشناسان و فعالان صنفی در این باره معتقدند حمایت‌های کافی لازم است تا دوباره شاهد رونق این صنف و گسترش آن متناسب با نیازهای بازار باشیم و به نوعی در آینده صادر‌کننده محصولاتی از این دست به کشورهای حاشیه و همسایگان خود باشیم.

سیدرحیم مقیمی اصل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان نایلون و پلاستیک تهران در این باره به «فرصت امروز» گفت: با توجه به تخصص و دانشی که درباره تولید مصنوعات پلاستیکی به‌خصوص انواع دستکش در کشورمان وجود دارد با درنظر گرفتن وجود ماده اولیه تولید این مصنوعات در ایران اگر حمایت‌های مناسب از تولید‌کنندگان انجام شود، می‌توانیم در منطقه برترین تولید‌کننده و صادر‌کننده محصولات اینچنینی باشیم، اما امروز می‌بینیم سایه انواع و اقسام مشکلات برسر تولید سنگینی می‌کند.

مقیمی‌اصل با اشاره به فعالیت بیش از 150 واحد صنفی در زمینه تولید انواع دستکش در تهران افزود: با توجه به نیازهای موجود بازار و البته درنظر گرفتن فصول مختلف، حجم تولید این تعداد واحد تولیدی در تهران متفاوت است اما حداقل روزانه 300 تا 350 کیلوگرم تولید انواع دستکش یکبار مصرف از سوی این واحدها ثبت شده و در نظر گرفته می‌شود.

این مقام صنفی با تاکید دوباره بر فصلی بودن میزان تولید تصریح کرد: در برخی فصول سال مثل تابستان یا ایام ماه مبارک رمضان و عاشورای حسینی میزان تقاضا برای انواع دستکش‌های یکبار مصرف افزایش می‌یابد درحالی که می‌دانیم با توجه به تغییر سبک زندگی اغلب افراد این نیازی همیشگی است و باید به نوعی برای دائمی شدن تولید گام برداشته شود تا افزایش تولید باعث کاهش و تثبیت قیمت‌ها شود.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی سه نفره به ازای هر یک دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف گفت: از آنجا که خوشبختانه در این نوع تولید هنوز واردات محصولات خارجی نقشی ندارد، اگر زمینه‌های صادراتی برای محصولات یاد شده فراهم شود، می‌توانیم حجم قابل توجهی از اشتغال ایجاد کنیم اما، این درحالی است که متاسفانه به دلیل مشکلات صادراتی بازارهای سنتی صادرات کشورمان مثل عراق را هم از دست داده‌ایم، بنابراین اگر به صنف مورد نظرمان بی‌توجه باشیم به‌زودی به‌‌رغم وجود تخصص و دانش فراوان و مواد اولیه ارزان‌قیمت وارد‌کننده انواع مصنوعات پلاستیکی می‌شویم.

نوسان قیمت مواد اولیه نگران‌ کننده است

مقیمی‌اصل مهم‌ترین نگرانی تولید‌کنندگان این محصولات را تامین مواد اولیه پتروشیمی عنوان کرد و افزود: شاید برخی صنایع نگران حجم گسترده واردات محصولات مشابه خارجی باشند اما در این صنف تنها نگرانی نبود ثبات قیمت در مواد اولیه است چون اکنون شاهد دلال‌بازی در زمینه تهیه مواد اولیه پتروشیمی هستیم.

وی درباره این مشکل این‌گونه توضیح داد که برخی افراد سودجو با استفاده از خلاءهای قانونی در میان بورس کالا و خریداران قرار گرفته‌اند و همچنین زمینه غیرشفاف شدن روند تامین مواد اولیه و نوسان قیمت‌های پی‌درپی بازار شده روند توان رقابت قیمتی محصولات ایران در بازارهای بین‌المللی را از بین برده است.

این مقام صنفی با تاکید بر توانمندی تولید ایران تصریح کرد: تولید‌کنندگان اصلی‌ترین قهرمانان میدان رقابت اقتصادی هستند و باید همانند ورزشکاران مدال‌آور شرایط ملاقات آنها با مقام‌ معظم رهبری به‌عنوان لژیونرهای اقتصادی فراهم شود تا این افراد بتوانند مشکلات موجود تولید را مستقیم با ایشان در میان بگذارند. چون در شرایط فعلی برخی مدیران اصلا از روند تولید آگاهی ندارند و مصوبات آنها دقیقا مانع از تولید می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b8L9RFXw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه