جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

امنیت مهم ترین عامل رشد(ایسام)

7 سال پیش ( 1395/6/4 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

سام مدن پور از آن دسته تحصیلکرده های ایرانی در آمریکاست که زمانی از مشتریان دائمی ای بی بوده و به قول خودش طی دو سال 3هزار کالا در ای بی فروخته است. همین امر در نهایت الگویی می شود برای ایجاد چنین کسب وکاری در ایران؛ کسب وکاری که نام خودش را هم رویش می گذارد و با اضافه کردن «ای» اینترنت در سال 90 ایسام را بنیان گذاری می کند، یعنی ایجاد مارکت پلیسی برای حضور فروشندگان و خریدارانی از سراسر کشور که بتوانند کالاهای خود را در آن بفروشند.

مدن پور می گوید: که طی این پنج سال هر ساله رشدی تا چهار برابر را شاهد بوده است. وی اضافه می کند که هر کسب وکاری را می توان آغاز کرد، اما مهم ماندگاری در بازار است که در گرو شناخت عموم مردم نسبت به این کسب وکارهاست.

امنیت مهم ترین عامل رشد ایسام

مدن پور می گوید: شناخت زمانی اتفاق می افتد که کسب وکاری که راه اندازی می کنید به یک یا چند نیاز پاسخ دهد. ما این نیاز را حس کردیم که مردم فضایی برای خریدوفروش کالاهای ریز و درشتی که به آنها احتیاج ندارند، می خواهند و فضایی در اختیارشان قرار دادیم تا بتوانند کالاهای شان را چه نو و چه دست دوم بفروشند. از طرفی ایسام فعلاً تنها سایت برگزارکننده مزایده های آنلاین است.

در ارتباط با چنین کسب وکارهایی مهم این است که خریداران و فروشندگان احساس امنیت بکنند چون یک نفر کالایی را می خرد و وجهی می پردازد و می خواهد کالا سالم به دستش برسد و فروشنده هم پولش را می خواهد. ایسام با فراهم کردن فضایی امن توانسته ضریب اطمینان را برای هر دو دسته بالا ببرد و به همین دلیل پیوسته رشدش چند برابر شده است.

بازاری به پهنای یک کشور

مدن پور در اشاره به آمار و ارقامی که ایسام ثبت کرده است به «فرصت امروز» می گوید: فرصت تبادل کالاهای متنوعی در وب سایت هایی چون ایسام برای مشتریان فراهم می شود؛ کالاهایی که امکان و خریدوفروش شان در مغازه های فیزیکی برای عموم مردم امکان پذیر نیست و مهم تر اینکه طیف مشتریانی که در فضای اینترنت وجود دارند، بازار بزرگی به پهنای یک کشور ایجاد می کند و امکان موفقیت را افزایش می دهد. کما اینکه در سال 93، 70میلیون تومان تسبیح فروختیم که چنین رقمی باورش خیلی آسان نیست.

همچنین بیش از 3/5میلیارد تومان تمبر و اسکناس های کلکسیونی در ایسام خریدوفروش شده و بیش از 3 میلیارد تومان هم گوشی موبایل در ایسام به فروش رفته و این ارقام به صورت شبانه روزی تغییر می کنند و افزایش می یابند.

وی می گوید: اینکه هر کسی در هر گوشه ای از ایران می تواند به ایسام و امثال ایسام دسترسی داشته باشد، مهم ترین ویژگی این نوع کسب وکارها و برگ برنده  آنها نسبت به کسب وکارهای حوزه سنتی است. همچنین نداشتن هزینه های اجاره و رهن و انبار کالا از دیگر مزیت های مهم این کسب وکارهاست. در حال حاضر بیش از هزار گروه و زیرگروه کالایی در فضای فروشگاهی ایسام عرضه می شوند و بیش از 260هزار یوزر فعال دارد و روزانه بیش از 50هزار نفر از این سایت بازدید می کنند.

همچنین بیش از 10هزار کالا به صورت روزانه در این فروشگاه بزرگ اینترنتی عرضه می شود. نحوه کار یوزرها هم به این صورت است که می توانند در ایسام فروشگاهی برای خود داشته باشند یا تنها به عنوان خریدار و فروشنده فعالیت می کنند. کسب وکارهایی چون ایسام تنها با ایجاد یک فضای امن فروشگاهی فرصت کسب وکار را برای افراد از سراسر کشور ایجاد می کند.

کما اینکه فروشندگانی داریم که به صورت روزانه ده ها فروش با قیمت روی 100هزار تومان دارند و حتی فروشگاه دارانی بوده اند که با تعطیل کردن فروشگاه فیزیکی خود به فضای ایسام آمده اند و از این راه کسب وکارشان را ادامه می دهند. همچنین در حال حاضر بیش از 30هزار نفر در ایسام فروشگاه الکترونیکی دارند و 15درصد از فروشنده ها خانم هستند.

درآمدزایی ایسام

ایسام بابت خریدوفروش هایی که در فضایش ایجاد می شود، بین 5 تا 7درصد نصیبش می شود که رقم قابل توجهی از آن به دست می آید. درصد بر مبنای قیمت کالا تعیین می شود و میانگین بین5 تا 7درصد است.

مدن پور آینده چنین کسب وکارهایی را روشن می بیند و می گوید: کسب و کارهای اینترنتی در ایران در حال حاضر در ابتدای راه هستند و درصد بسیار ناچیزی از کل تولید ناخالص ملی را در اختیار دارند. البته در چند سال آینده این رقم حتی اگر به 10درصد هم برسد، رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود چون سبک زندگی مردم در سراسر دنیا به گونه ای پیش می رود که رجوع به چنین فروشگا ه هایی در فضای اینترنت به امری ناگزیر تبدیل می شود. فرقی نمی کند در کدام نقطه یک کشور ساکن باشید، کافی است که به موبایل و اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید به یکی از مشتریان چنین فروشگاه هایی تبدیل شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TrOXYEf7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه