ساماندهی و تدوین استاندارهای نمونه متحدالشكل تابلو، مهر، سربرگ، كارت ویزیت وعلامت تجاری كارگزاران رسمی بیمه بر اساس مفاد ماده ۱۰ آیین نامه كارگزاری رسمی بیمه مستقیم و مصوبه هیات عامل در دستور كار بیمه مركزی قرار گرفت.
به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مركزی، بر اساس مفاد ماده ۱۰ آیین نامه كارگزاری رسمی بیمه مستقیم ( شماره ۹۲ ) ، " تابلو ، مهر و سربرگ كارگزار بیمه و مندرجات آنها باید متحدالشكل و مانند نمونه ای باشد كه بیمه مركزی ج.ا.ایران تعیین می كند".
بدین منظور و با عنایت به اهمیت و ضرورت موضوع ، طرح ساماندهی تابلو ، مهر ، سربرگ، كارت ویزیت و لوگوی ( علامت تجاری ) كارگزاران رسمی بیمه ( حقیقی و حقوقی ) در دستور كار بیمه مركزی قرارگرفت و استانداردهای پیشنهادی تدوین گردید.این موضوع در هیئت عامل بیمه مركزی ج.ا.ایران مطرح و كلیات موضوع به تصویب رسید.
در اجرای مصوبه فوق الذكر، نقطه نظرات پیشنهادی، انجمن های صنفی كارگزاران رسمی بیمه نیز دریافت و پس از بررسی و اعمال نقطه نظرات پیشنهادی استانداردهای نهایی و نمونه اقلام تبلیغاتی صدرالاشاره به تفكیك شخصیت حقیقی و حقوقی طراحی گردید.
بنابر این گزارش، نمونه های طراحی شده، تابلو، مهر، سربرگ ،كارت ویزیت و پاكت نامه از سوی اداره كل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای و از طریق پنجره الكترونیكی تعاملی ( میز كار كارگزاران رسمی بیمه ) به كلیه جامعه كارگزاران رسمی بیمه ابلاغ و بر تطبیق اقلام تبلیغاتی آنها با استانداردهای تدوین شده ( در بازه زمانی حداكثر ۶ ماه پس از ابلاغ ) تاكید شد.