پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
صنایع توان خرید شیرخام 1440 تومانی را ندارند

افزایش 16 درصدی نرخ محصولات لبنی

9 سال پیش ( 1394/3/31 )
 

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور با تأکید براینکه صنایع لبنی توان خرید شیرخام با قیمت 1440 تومانی را ندارند، گفت: در راستای اجرای این مصوبه از روز پنجشنبه ناظران سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کارخانجات لبنی مستقر شده‌اند که این امر خلاف عرف است. به گزارش ایرنا، رضا باکری درخصوص استقرار ناظران سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در کارخانجات لبنی، افزود: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با این اقدام می‌خواهد کارخانجات لبنی را به خرید هر کیلوگرم شیرخام با قیمت 1440 تومان ملزم سازد که این امر غیرممکن است. وی گفت: در حال حاضر کارخانجات تنها توان خرید هر کیلوگرم شیرخام با قیمت 1200 تا 1250 تومان را دارند اما اگر قرار باشد شیرخام با قیمت بالاتری خریداری شود، نرخ تمام شده فرآورده‌های لبنی نیز افزایش می‌یابد که همین امر موجب کاهش مجدد مصرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای کاهش ضرر و زیان صنایع اگر قرار باشد شیرخام با قیمت مصوب 1440 تومانی خریداری شود باید قیمت فرآورده‌های لبنی نیز حدود 16 درصد افزایش یابد که این مهم نه‌تنها به نفع مصرف‌کنندگان، بلکه به نفع صنایع نیز نخواهد بود. باکری اظهار داشت: طی مکاتباتی که این انجمن با دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله معاونت اجرایی رییس‌جمهوری، وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار داشته خواستار جلوگیری از برخورد دستوری دولت با صنایع شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 65 سال از سابقه صنعت لبنیات در کشور می‌گذرد، تصریح کرد: از ابتدای فعالیت صنعت لبنی تاکنون کماکان چالش قیمتی بین دامداران، صنعت و دولت برای تعیین نرخ شیر خام و فرآورده‌های لبنی وجود داشته به‌طوری که مشکلات این صنعت و اقدامات دستوری دولت می‌تواند این صنعت را به ورشکستگی بکشاند. به گفته باکری، 70 درصد مواد اولیه فرآورده‌های لبنی را شیرخام تشکیل می‌دهد، بنابراین نه‌تنها صنایع توان خرید این محصول با قیمت 1440 تومان را ندارند، بلکه مصرف‌کنندگان نیز قدرت خرید فرآورده‌های لبنی با قیمتی بیش از قیمت‌های فعلی را ندارند.

وی افزود: طی 1.5 سال گذشته صنایع با کاهش شدید مصرف فرآورده‌های لبنی در جامعه مواجه شده‌اند به‌طوری که باید با وجود حاشیه ضرر و زیان حجم تولید کاهش یابد اما کارخانجات در تلاش هستند با تمام مشکلات موجود حجم تولید خود را حفظ کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lrw1Csmk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه