سال 2016 فیس بوک با موفقیت به پایان رسید. سود خالص سه ماهه آخر سال 2016 به بیش از 3.56 میلیارد دلار رسید، در حالی که در بازه زمانی مشابه سال گذشته اش تنها 1.56میلیارد درآمد کسب کرده بود. درآمد های حاصل از تبلیغات تلفن همراه، فیس بوک را پولدار کرد.
اتصال حدود 1.15میلیارد از کاربران به شبکه اجتماعی فیس بوک از طریق موبایل است. همان طور که گفته شد قسمت بزرگی از درآمد فیس بوک مربوط به تبلیغات موبایل است که از ماه اکتبر تا دسامبر 84درصد از درآمد این شرکت و معادل 8.63 میلیارد دلار را شامل می شود.
فیس بوک اعلام کرده که تعداد کاربران روزانه این شبکه اجتماعی در حال افزایش است و در سال گذشته با 23 درصد افزایش به 1.23میلیارد نفر رسیده است که 90 درصد آنها، یا به عبارتی 1.15میلیارد نفر از طریق تلفن همراه خود به این شبکه متصل می شوند.
تحلیلگران پیش از این، دستیابی به نرخ درآمد 8.51میلیارد دلاری را طی سه ماهه چهارم 2016 برای فیس بوک پیش بینی کرده بودند که از رشدی 46 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 حکایت داشت. فیس بوک توانست به خوبی این پیش بینی ها را پشت سر بگذارد و نرخ رشد خود را به 51درصد برساند، ضمنا ارزش سهام کمپانی هم بعد از انتشار گزارش مالی، افزایش یافته است.نرخ درآمد فیس بوک طی سال کامل 2016، به بیش از 27.6 میلیارد دلار رسیدکه رشدی چشمگیر نسبت به درآمد 17.93 میلیارد دلاری سال 2015 دارد.
کمپانی مورد بحث ضمن تمرکز روی افزایش درآمد و تعداد کاربران خود در سال 2016، پلتفرم های اینستاگرام و واتس اپ و نیز محصولات آکیلس وی آر را نیز گسترش داد. با نرخ رشد فعلی، فیس بوک احتمالا تا اواسط سال جاری میلادی، به 2میلیارد کاربر فعال دست خواهد یافت، البته گفتنی است که این آمار، با تلفیق تعداد کاربران فعال و کاربران موبایل به دست آمده است.