پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به عملکرد ناموفق صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: بهتر است صندوق توسعه صنایع دریایی به بانک تبدیل نشود، چون در آن صورت تابع قوانین بانک مرکزی می‌شود و این وضعیت تفاوتی به حال فعالان صنایع دریایی و بندری ندارد.

علی جهاندیده در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره عملکرد صندوق توسعه صنایع دریایی اظهار کرد: این صندوق نتوانسته در راه توسعه صنایع دریایی و بندری موفق باشد اما آنچه لازم است اتفاق بیفتد، وارد شدن این صندوق به حوزه وظایفی است که در قانون برای آن مشخص شده تا بتواند در زمینه توسعه صنایع دریایی و بندری موفق باشد. لازمه این کار، تبدیل شدن این موسسه به یک صندوق بزرگ حمایتی است.

اعطای وام موفق‌ترین سیستم حمایت از بخش‌خصوصی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که آیا تبدیل شدن صندوق توسعه صنایع دریایی به بانک می‌تواند راهگشا باشد؟ گفت: تبدیل شدن صندوق به بانک برای فعالان صنایع دریایی و بندری اثرگذار نخواهد بود و اتفاقا اگر صندوق باقی بماند موثرتر است. چون اگر صندوق باقی بماند، تابع قوانین سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بندری است اما اگر به بانک تبدیل شود تابع قوانین بانک مرکزی بوده و کارهایی شبیه یکی از بانک‌های فعلی را دنبال خواهد کرد که تفاوتی به حال فعالان صنایع دریایی و بندری ندارد.

وی پیشنهاد داد: اگر صندوق توسعه صنایع دریایی در چارچوب همان وظایف و اختیاراتی که قانون و مصوبات هیات‌مدیره آن در راستای توسعه فعالیت‌هایش تصویب کرده و همچنین تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف عمل کند، می‌تواند نقشی را در حوزه صنایع دریایی ایفا کند.

جهاندیده در خصوص اعطای وام از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به خریداران شناورهای مسافری و میزان موفقیت این طرح در طول سال‌های اجرای آن، خاطرنشان کرد: از سال ۸۲ طرح استفاده از وجوه اداره شده سازمان بنادر برای توسعه صنایع دریایی و بندری آغاز شده است. استفاده از این وجوه جزو موفق‌ترین سیستم‌های حمایت مالی دولتی از بخش خصوصی در کشور است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LXwvQFsr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه