جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرایط منفی روانی که بر بازار سرمایه حاکم است، موجب شده تا سهامداران بورسی نسبت به خبرهای مثبت نیز واکنشی منفی نشان دهند. انتشار خبرهای مثبت در مورد تعویق پنج‌ساله بحث کیفی‌سازی محصولات شرکت‌های پالایشی و توقف بهره مالکانه صنایع سنگ آهن خبرهای خوبی برای بازار هستند که با وجود آنها نیز هیجان فروش در بورس متوقف نمی‌شود.

البته باید از کاهش قیمت جهانی نفت هم به عنوان یک ریسک برای کلیت بازار سهام غافل نشد، چرا که درآمد کشور ارتباط مستقیمی با قیمت نفت دارد که کاهش نرخ جهانی این کالای استراتژیک بودجه دولت را با کسری قابل توجهی روبه‌رو کند و بازار سهام نیز به عنوان نبض اقتصاد کشور، متاثر از این اتفاق است. می‌توان نرخ بالای سودهای سپرده‌گذاری بانکی را نیز تهدیدی برای بازار سهام برشمرد و با توجه به شرایط کنونی بورس، سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند با خیال راحت از سود سپرده بانکی که نسبت به بازار سهام بازدهی بیشتری دارد بهره ببرند.

 

برای درمان کوتاه مدت مشکلات بورس، سهامداران باید در شرایط فعلی رفتارهای هیجانی خود را کنترل کنند؛ البته دولت هم باید تلاش کند تا اعتماد از دست رفته را به بازار سهام بازگرداند. از نظر نگاه بلندمدت نیز در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و قیمت نفت نیز قدری افزایش یابد شاهد بهبود اوضاع بورس خواهیم بود. در حال حاضر مذاکرات هسته‌ای هر چند آرام، اما روند رو به پیشرفتی را در پیش گرفته و قیمت نفت در حال مقاومت و کف سازی در محدوده 45 دلار است و در مجلس هم تصویب تصمیمات مناسبی برای نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و بهره‌مالکانه معادن پیش بینی می‌شود.

در خصوص نرخ بهره بانکی نیز باید کارشناسی خوبی توسط دولت انجام شود تا فعالیت اقتصادی در کشور توجیه داشته باشد؛ چرا که بازپرداخت بهره 30 درصدی تسهیلات برای بخش تولید صرفه و توجیه اقتصادی ندارد. سهامداران در شرایط کنونی باید صبوری در پیش بگیرند. در حال حاضر قیمت سهام شرکت‌ها در بورس به شدت افت کرده است و فروش سهام در این قیمت‌ها توجیه ندارد.

* کارشناس بازار سهام

منبع : تسنیم
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wKdG5kP7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه