شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
تحلیلی بر استراتژی بازاریابی Bridgestone Tires

اعتبارآفرینی بااصالت!

9 سال پیش ( 1394/4/9 )
پدیدآورنده : مرضیه فروتن  

در دنیا فقط چند شركت محدود از جمله جنرال موتورز، یك شركت تولیدكننده فرآورده‌های گوشتی و سوسیس و كالباس به نام Oscar Mayer و Bridgestone Tire هستند كه ریشه در فرهنگ آمریكایی دارند. این سه شركت به اضافه چند شركت دیگر با اتخاذ رویكرد‌های منحصر به فرد، امتحان شده و درست در زمینه بازاریابی محصولات خود به چنین موفقیتی دست یافته‌اند. نتیجه این كار، اعتماد مصرف‌كننده، شناخت برند و رشد دائم آمار فروش است.

57568965

شناخت برند

آیا تاكنون هیچ یك از این شعارها را شنیده اید؟ «سفر شما، شور و اشتیاق ما است»، «ما به عشق شما حضور داریم»، «شور و شوق پیشرفت»، «درك و نیرو گرفتن از آینده»، «عملكرد نهایی» و «تجربه‌ای كه مایل به كسب آن هستید». این‌ها شعار‌هایی هستند كه به Bridgestone و Firestone اعتبار بخشیدند. بنا به دلایل مختلف این برند‌ها در ذهن ما ثبت شده‌اند. این دو شركت باسابقه در سال 1988 میلادی با هم ادغام شدند و از آن زمان تاكنون برند‌ها، شعار‌ها و تصورات خود نزد مشتریان‌شان حفظ كرده‌اند.

تركیب تبلیغ و حمایت مالی

Bridgestone به‌عنوان یكی از موارد سرمایه‌گذاری اساسی در زمینه بازاریابی، تبلیغ و استراتژی حمایت مالی با لیگ ملی فوتبال آمریكا (NFL) و دیگر لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای را توسعه داده است. این برند به‌طور معمول از این ابزار برای حفظ جایگاه خود به‌عنوان یك برند آمریكایی قابل اعتماد استفاده می‌كند. دو سوم از همه تبلیغ‌كنندگان در طول مسابقه راگبی سالانه «big game» در كریسمس شاهد رشد قیمت سهام، آمار فروش و آگاهی از برند پس از برگزاری این مسابقه هستند. یك گزارش از شركت تحقیقاتی Nielsen در سال 2009 مشخص كرد كه مصرف‌كنندگان آمریكایی به آگهی‌های تبلیغاتی نشان داده شده در طول رویداد‌های ورزشی در مقایسه با دیگر انواع برنامه‌ها در تلویزیون (مثل شو‌های زنده تلویزیونی) علاقه بیشتری دارند و فراتر از بقیه به آنها اعتماد می‌كنند. Bridgestone ضمن درك این رابطه می‌داند كه حمایت مالی یك نوع استراتژی است كه برمبنای توجه به برند، مردم نیز نسبت به آن آگاهی خواهند یافت.

در سال 2013، مدیران این شركت با هدف حضور در نقاط تعامل (نظیر فصل اسكی و سفر‌های كریسمس) از میزان سرمایه‌گذاری تبلیغاتی منحصر به فرد در تبلیغات Super Bowl در طول فصل كاستند. در سال 2013، Bridgestone 45میلیون دلار را به حمایت مالی خود ازNFL، لیگ ملی هاكی (NHL) و مسابقات اتحادیه گلف‌بازان حرفه‌ای آمریكا (PGA) تحت عنوان این برند و به لیگ اصلی بیسبال (MLB) با برند Firestone اختصاص داد. به این ترتیب امكان پوشش دادن همه زمینه‌ها بدون كوچك كردن دیگر برند‌ها در همه عرصه‌های حمایتی خاص برای شركت مادر فوق به وجود آمد.

محتوا را به محتوا ربط دهید

تایر‌، یك موضوع خسته‌كننده برای مصرف‌كنندگان معمولی به شمار می‌رود، بنابراین Bridgestone برای جالب و به یادماندنی كردن تایر‌های خود یك چالش مداوم را پیش‌رو دارد. یكی از راه‌های مقابله با این مشكل كه توسط برند فوق مورد استفاده قرار گرفته است، محتوای موجود در بخش « Tread and Trends » وب‌سایت Bridgestone است كه اطلاعات مرتبط با موضوعات مهم را به مصرف كنندگان ارائه می‌دهد. این بخش از سایت به چند قسمت تقسیم می‌شود:

* ویژگی ها: این بخش بر جدید‌ترین مقالات سایت تاكید می‌كند. چنین رویكردی به انتخاب و سازماندهی مرتبط‌ترین و محبوب‌ترین مقالات نزد خوانندگان می‌پردازد.

* یادداشت‌هایی مخصوص رانندگان: در این جا خواننده می‌تواند به اطلاعاتی در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو دست یابد.

* بیایید رانندگی كنیم: این بخش رانندگی‌های فوق‌العاده عالی و همچنین دیگر موضوعات مختلف را پوشش می‌دهد.

*Bridgestone سخن می‌گوید: در این بخش روی نوآوری‌ها تكنولوژی به كار رفته در تایرهای Bridgestone تاكید می‌شود.

* اقدامات مفید جهانی: اقدامات مبتكرانه Bridgestone در راستای حفظ محیط‌زیست شامل بازیافت تا حفظ محیط‌زیست در دفتر كار شركت انجام می‌شود. هرگونه استرانژی بازاریابی این روز‌ها باید یكسری رویكرد‌ها و فعالیت‌ها را در راستای حفظ محیط‌زیست دربر گیرد. انجام چنین كاری به Bridgestone حس خوبی می‌دهد.

ظاهر این بخش از سایت شبیه به یك وبلاگ است، به این ترتیب امكان كلیك كردن كردن آسان روی تصاویر و داستان‌ها وجود دارد. لینک كردن به مصرف‌كنندگان در راستای یافتن پاسخ برای بیشتر سوالات خود كمك می‌كند. در سایت Firestone، برخلاف آن، هیچ نوع بخشی به نام «Tread and Trend» وجود ندارد. در عوض، لینك‌های برتر سایت شامل یك Tab با قابلیت تامین بودجه می‌شوند. دیگر تفاوت‌های سایت، انتقال مفهوم كاملا متفاوت از برند را میسر خواهد ساخت. احساس می‌شود كه با انجام این كار، امكان دسترسی به انواع مختلف خریداران و ایجاد تنوع در نمونه كارهای‌شان به وجود آمده است.

امروز عالی باشید، برای فردا برنامه‌ریزی كنید

بین سال‌های 2005 و 2015، استراتژی رشد Bridgestone شامل اهدافی به‌منظور ساخت حداقل 10 محصول جدید، معرفی موفق آنها به بازار و همچنین بهبود روند تولید و بازدهی محصولات و خدمات قبلی شد. استراتژی فوق در ادامه اهداف نفوذی حاصل از افزایش تدریجی حضور در بازار‌های در حال توسعه و در حال ظهور به‌طور سالانه را نیز دربر می‌گرفت. با سرمایه‌گذاری روی یك برند دیرپا در یك منطقه جغرافیایی خاص، آنها می‌توانند حس وفاداری به برند را در یك ناحیه دیگر به‌وجود بیاورند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qPaNXHxW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه