در بازارهای پررقابت کاری، همیشه راههایی هست که محصول و کسبوکار شما را از سایرین متمایز کند و باعث شود شما از رقیبان تان جلو بزنید. بعضی موضوعات خیلی کوچک و پیش پا افتاده به حساب میآیند، اما میتوانند مهمترین موضوعات در پیشرفت شما در بازارهای کاری باشند. کتاب اصول و مبانی فروش حرفهای نوشته برایان تریسی و ترجمه دکتر حسین صفرزاده و رضا عبدالحسینزاده با اشاره به این نکات، مجموعهای از اصول، روشها و تکنیکهایی را در اختیار شما قرار میدهد که توسط موفقترین فروشندگان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.
برایان تریسی قبل از اینکه یک فروشنده حرفهای باشد، یک فرد جدی و علاقهمند به علم روانشناسی و ارتباطات انسانی است. او فرد خودساختهای است و از فروشنده دورهگرد خود را به یک فروشنده حرفهای، نویسنده چندین کتاب پرفروش و سخنران تبدیل کرده است. در کتابی که از نظرتان میگذرد فروش را بهگونهای برای ما ترسیم میکند که بیشک متاثر از وقایع عصر حاضر بوده و نیازهای خاص خود را میطلبد. اینکه تریسی میگوید: «شما خمیر دندان نمیفروشید بلکه دارید پاکیزگی و آرامش میفروشید» یک انقلاب در فروش محسوب میشود.
در بخشی از این کتاب آمده است: فروش در 30 ثانیه اول یا انجام میپذیرد یا انجام نمیشود. مردم خواهناخواه تحتتاثیر محیط خود قرار میگیرند. مشتریان در خصوص علائمی که از سوی فروشندهها ارسال میشود بسیار حساس هستند. مشتری شما نظری یا تصوری یا قضاوتی در چهار ثانیه اول از شما در فکر خود ایجاد میکند و به محض اینکه دهان خود را باز کردید، قضاوت خود را مورد تایید قرار میدهد. این کتاب در 298 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است.