موفقیت و پیشرفت هر کسبوکاری تا حد زیادی به تاثیرگذاری مراودات و ارتباطات بازاریابی شرکتها بستگی دارد. همه صاحبان کسب و کار برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان تلاش میکنند و ابزارها و رسانههای متعددی را در این خصوص مورد استفاده قرار میدهند. یکی از ابزارهای موثر برای ارتباط با مشتری، کاتالوگ و بروشور است.
شرکتها با طراحی خلاقانه کاتالوگهای جذاب میتوانند با مشتریان جز و کل خود ارتباط بهتری برقرار کنند. کاتالوگ میتواند مانند ویترین یک شرکت عمل کند و شرکت از طریق این رسانه عملکرد خود را به مشتری معرفی کند، از محصولات خود بگوید و یا از اینکه در حال حاضر و در آینده میخواهد چه شیوهای را پیش بگیرد به مشتری خود اطلاعرسانی کند.
یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی به تازگی کاتالوگ جالبی را با کیفیت چاپ خوب و با طراحی خاص سه بعدی برای معرفی محصولات خود به بازار ارائه کرده است. این شرکت در کاتالوگ خود از طرحهای ویژهای استفاده کرده. در این کاتالوگ علاوه بر معرفی محصولات مختلف این شرکت، طرح بستهبندیهای تازه و متفاوت محصولات این شرکت نیز به مشتریان معرفی شده است. کاتالوگ به شکل کتابچهای طراحی شده و از جلد مقوایی محکمی برای آن استفاده شده است.
شمایل و طراحی این کاتالوگ به شکلی است که توجه مشتری به آن جلب میشود و شاید مانند مابقی تبلیغات چاپی به راحتی آن را دور نیندازند. این کاتالوگ برای خرده فروشان کوچک و بزرگ تهیه و عرضه شده است. این نیز هنری است که شما در دنیای پرهیاهوی تبلیغات چاپی شیوهای را به کار ببرید که مخاطب را به خود جلب کنید.