پرسش: مدیر کسب وکاری در حوزه پوشاک هستم، کسب وکارم کوچک است و بودجه تبلیغاتی آنچنانی را نمیتوانم برای معرفی آن اختصاص بدهم. در اینباره مشاور تبلیغاتی استفاده از ساکهای دستی با طراحی خاص را پیشنهاد داده است. به نظرتان این شیوه کمکی در جهت معرفی کسب وکارم خواهد کرد؟
پاسخ کارشناس: ساکهای دستی یا شاپینگ بگها اگر به درستی طراحی شوند به مانند بیلبوردهای متحرکی عمل خواهند کرد که کسبوکارها از آنها بهترین بهرهبرداری تبلیغاتی را میکنند. به هرحال این رسانه بهراحتی قابل حملونقل است و در اختیار مخاطبان هدفی قرار خواهد گرفت که کسب وکارها تصمیم دارند به آنها پیام تبلیغاتی خود را برسانند. در نتیجه با استفاده از این رسانه کسبوکارها بهراحتی میتوانند، مخاطبان هدف خود را تشخیص دهند.
جنس، طراحی و زیبایی این رسانه از اهمیت زیادی برخوردار است. این عوامل باعث ماندگاری ساکهای دستی نزد مشتریان خواهد شد. اگر در این باره از طرح بستهبندی یا تصویر کالا در طراحی شاپبگها استفاده شود، مطمئنا جذابیت بیشتری خواهد داشت. کسب وکارها معمولا از تکنیک عکاسی برای تهیه این شاپبگها استفاده میکنند. در این باره نمونههای داخلی و خارجی فراوانی وجود دارد. نمونههایی که با هزینه کم؛ بازخوردهای جالبی را از مشتریان دریافت کردهاند.