لوکس گرایی امروزی راه درازی پیموده است تا از یک بازار حاشیه ای تا اوایل قرن بیستم میلادی به بخشی مجزا و قابل توجه با توان ارزش آفرینی قابل توجه تبدیل شود. امروزه لوکس گرایی را همه جا می توان مشاهده کرد.
مدیران و بازاریابان به طور دائم واژگان جدید را در این زمینه ابداع می کنند اما این واژگان به جای شفاف سازی مفهوم لوکس، سردرگمی مخاطب را بیشتر می کند. لوکس تنها مفهوم و صفتی تجاری برای برخی محصولات نظیر خودرو و لوازم مرتبط با مد نیست، لوکس گرایی شیوه ای جهانی برای درک مشتری و اداره کسب وکار است.
درک دقیق و موشکافانه از مفهوم لوکس گرایی می تواند به استخراج قواعد مدیریت موثر کالاها، برندها و سازمان ها کمک کند. هدف کتاب استراتژی لوکس گرایی، قاعده شکنی در بازاریابی به منظور دستیابی به برند لوکس نوشته ژان کاپفرر و ونسنت باستین ترجمه پرویز درگی و امیرحسین سرافرازیان، دستیابی به همین درک است.
در بخشی از این کتاب آمده است: در لوکس گرایی، محصول همواره در ترکیب یک یا دو شیء با خدمت به دست می آید. یک خدمت لوکس حتما باید به کمک یک شیء مادی و ملموس شود (هدیه ای که پذیرش هتل به عنوان یادگاری به شما می دهد). عکس آن نیز صادق است، یک کالای لوکس نیز حتما باید همراه یک خدمت ارائه شود.
بدین ترتیب تجربه ای همه جانبه و چندحسی برای مشتری خلق می شود. برای مثال آقای لویی ویتن بسته بند از ابتدا چمدان تولید نمی کرد، بلکه ابتدا استادکار یک کارگاه بسته بندی بود و با روی کار آمدن ناپلئون بناپارت به عنوان بسته بند اختصاصی ملکه انتخاب شد و بعدها چمدانی ضدآب از جنس برزنت تولید کرد که برخلاف وسایل آن زمان از جنس چرم نبود و مورد استقبال قرار گرفت و به شهرت برند او کمک کرد.
این کتاب در 370 صفحه و به صورت مصور و قیمت 35هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.