جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
محمد مهدی انصاری از نحوه فعالیتش می‌گوید

از کار خانگی تا برند ایرانی

8 سال پیش ( 1395/2/9 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

لوستر و لوسترسازی سابقه زیادی در کشور دارد و قدمت آن به حدود 80سال می‌رسد. در کنار قدمت و سابقه طولانی این حرفه در مجموعه صنعت ایران، تولیدکنندگانی هستند که سابقه زیادی در ساخت، پرداخت و فعالیت در صنعت لوسترسازی دارند.

محمدمهدی انصاری از فعالان و تولیدکنندگان قدیمی و خوشنام این صنعت در ایران است و بیش از 40سال است که در این حرفه فعالیت می‌کند و به طراحی و ساختن انواع لوستر و محصولات روشنایی می‌پردازد.عمده کار تولیدات شرکت وی که لوستر علی نام دارد تولید لوسترهای برنجی است که بیشتر حجم تولیدی موجود در بازار را هم تشکیل می‌دهد.

انصاری مسیر کاری‌اش از شروع تا به حال را با  «فرصت امروز» در میان گذاشته است: از سن پایین، خودم و برادرهایم کار می‌کردیم و از کار فراری نبودیم. مدتی را در این صنف شاگردی کردیم تا اینکه به‌طور غیرمستقیم وارد این حرفه شدیم. به واسطه یکی از اقوام سببی، من و برادران وارد این کار شدیم و بعد از چند سالی که توانستیم کارهای اولیه مربوطه را یاد بگیرم، وارد گود شدیم. مدتی که گذشت به این فکر افتادم که چرا برای خودم کار نکنم.  در گذشته تولید مثل الان نبود. حجم کاری محدود بود و به نسبت شرایط امروز تولید خیلی کمتر از الان بود ولی در جای خودش مناسب بود و خریدار داشت.

خانه پدری

ابتدا در خانه پدری مشغول کار بودیم و البته کار زیادی نمی‌توانستیم بکنیم. فضا کم و تولید محدود بود و بیشتر از این از عهده ما برنمی‌آمد. کم‌کم کار توسعه پیدا کرد و دسته‌جمعی هر کدام یک گوشه کار را گرفتیم. همان اوایل کار توانستیم سفارش‌های خوبی بگیریم و با کار شبانه و چند شب بی‌خوابی موفق شدیم سفارش‌ها را زودتر از موعد مقرر تحویل بدهیم. این مسئله باعث شد تا اسم و رسمی پیدا کنیم و بین کارگاه‌های بزرگ و معتبر عرض اندامی بکنیم. کارها به همین منوال پیش می‌رفت و روز به‌روز سفارش‌ها و حجم تولیدات ما زیادتر می‌شد.

چون خودمان داخل گود بودیم و مختصر شناختی از شرایط تولید داشتیم کار فروش و توزیع سریع‌تر و بهتر پیش می‌رفت و می‌توانستیم تا اندازه‌ای در حد خودمان بازاریابی کنیم و کالای خود را بفروشیم. انصاری از ادامه فعالیت‌هایش در کارگاه‌های مختلف می‌گوید که به صورت پیمانکاری کار کرده و در قبال کارهای ساخته شده اجرت می‌گرفته است. بعد از اینکه کمی جا افتادیم جذب کارگاه‌های تولیدی شدیم.

البته هیچ‌کدام ثابت نبودیم و برای هر واحدی یک چیز جداگانه درست می‌کردیم. این هم یک قسمت از دوران کاری ما بود. تا اینکه بعد از چندسال شاگردی و خرده‌کاری موفق شدم کارگاه مستقل خودم را راه‌اندازی کنم. برادرها هم سراغ بخت و اقبال خودشان رفتند و هر یک تولیدی خودشان را دایر کردند. در حال حاضر واحد تولیدی ما بیش از 4هزار متر مربع مساحت دارد و 60 نفر درآن به کار مشغول هستند.

شرایط خوب است!

انصاری برخلاف سایر همکاران و هم‌صنفی‌هایش از وضعیت بازار راضی به نظر می‌رسد، هرچند که آن را مطلوب نمی‌داند. وی در این باره می‌گوید: شاید اوضاع بازار خیلی خوب نباشد، ولی بد هم نیست. نیاز بازار با تولیدات داخلی تأمین نمی‌شود و ناگزیر به واردات هستیم که این نشان می‌دهد به خاطر استقبال خوب مردم با کمبود تولید داخلی مواجه هستیم که برای برطرف کردن آن باید از خارج وارد کنیم.

اگر مشکلات تولید مثل هزینه‌های بالا و قوانین دست و پاگیر برطرف شود و تسهیلات بانکی مناسبی با بازپرداخت معقول و منصفانه به فعالان این حوزه اعطا شود، علاوه بر پوشش کامل بازار داخلی، صادرات خوب و قابل قبولی هم خواهیم داشت.

لوسترسازی یک شغل ساده و معمولی نیست، بلکه بسیار تخصصی، حساس و گسترده است که تا 15 تا 20 استادکار را زیر یک چتر گرد هم می‌آورد که محصول نهایی‌اش لوستر و کریستال است. تراشکار، آبکار، قالب‌ساز، ریخته‌گر و. . . همگی کارهایی را انجام می‌دهند تا یک لوستر و چراغ تولید شود. این قسمت جا برای کار زیاد دارد و اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد جایگاه مطلوبی در اقتصاد کشور بازی خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7LEmxweX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه