جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
عبدالله همدانی از کسب‌و‌کارش می‌گوید

از شراکت تا تجارت

8 سال پیش ( 1395/2/12 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

از وقتی که تلفن به خانه‌های ایرانی‌ها راه پیدا کرد و صدای زنگ آن وقت و بی‌وقت از داخل اتاق‌ها شنیده شد، نیاز به وسایل و تجهیزات لازم برای گسترش شبکه مخابراتی و بهره‌مند شدن شهروندان برای استفاده از این وسیله ارتباطی احساس شد. در کنار قدمت و سابقه طولانی مخابرات در کشور هستند فعالانی که در این حوزه به کار مشغول هستند و سابقه خوبی هم دارند.

مهندس عبدالله همدانی از فعالان و تولیدکنندگان نسبتا قدیمی و خوشنام این صنعت در ایران است که بیش از 20 سال است در این حرفه فعالیت می‌کند و به فروش، نصب و راه‌اندازی و نگهداری سیستم‌های مخابراتی و مراکز تلفن  (سانترال تلفن) می‌پردازد. عمده کار خدمات و تولیدات شرکت او که پیام‌گستر ماهان نام دارد، تجهیز و نصب مراکز تلفن تمام دیجیتال به همراه کلیه امکانات و پیاده کردن نرم‌افزارهای مختلف با توجه به نیاز کاربران است.

ضمن اینکه خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارتقای سامانه‌های مخابراتی از دیگر فعالیت‌های این شرکت است که توسط نمایندگی‌های مختلف در سراسر کشور اجرا می‌شود. همدانی مسیر کاری حرفه‌ای خود، از شروع تا به حال را با «فرصت امروز» در میان گذاشته است.

قبل از شروع کار حرفه‌ای به فروش و فروشندگی علاقه‌مند بودم. با توجه به شناختی که از خودم داشتم و توانایی و استعداد خوبی که با من همراه بود، این مشخصه به کارم آمد. تحصیلات و تخصص من در زمینه صنایع بوده و از سال 1375 به این شغل علاقه‌مند شدم. از طریق دو نفر از دوستان با این حوزه آشنا و وارد شرکت صنایع پایا  (به مدیریت مهندس ریاضی) شدم.

گفتم که به کار فروش ابراز علاقه می‌کردم و دوست داشتم در زمینه فروش محصولات الکترونیکی فعالیت کنم. قدم اول، کسب تجارب کاری و اطلاعات لازم این حوزه از فناوری بود و گام بعدی ایجاد ارتباطات شغلی مناسب و قوی با نمایندگان فروش و خدمات بود که در مسیر کاری‌ام بسیار مفید و مؤثر بود. از نظر من نوک پیکان یک واحد تولیدی و کارخانه فروش است. بعد از آن به‌طور جدی‌تر به این فکر افتادم که از این مناسبات شغلی و ارتباطات حرفه‌ای به شناخت بیشتر بازار و استراتژی‌های بازاریابی بپردازم و از این موقعیت به نحو احسن استفاده کنم.

شروع کار

برای شروع با شرکت‌های مختلفی همکاری کردم و توانستیم برندهای روز را وارد و از آنها بهره‌برداری کنیم. چندین مرکز تلفن وارد و نصب کردیم و در طول مدت همکاری‌ام با شرکت‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی را نصب و عملیاتی کردیم. پس از مدتی در سال 1385 به اتفاق یکی از دوستان که از افراد متخصص این رشته است با سرمایه 50 میلیون تومان شرکت پیام‌گستر ماهان را دایر کردیم.

کم‌کم زمینه برای فعالیت‌های بیشتر فراهم شد که یکی از این کارها فعالیت در بخش تکنولوژی جدید آن سال‌ها مثل کالر آی‌دی بود. کالر آی‌دی یک فناوری روز بود که در کشور عرضه می‌شد و به غیر ‌از چند مورد محدود، مورد استفاده چندانی نداشت و به‌شدت تازه بود.

شرکت ما توانست در فعالیت‌های خود به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. چون مدل کاری ما استفاده از بهترین کالاها و ارائه مناسب‌ترین خدمات بود. چیزی که در ایران به نوعی مغفول مانده بحث خدمات پس از فروش است. معتقدم شما کالایی را تولید می‌کنید و به فروش می‌رسانید؛ فرآیند تولید و عرضه همین‌جا تمام می‌شود.

خیلی‌ها کار را پایان یافته تلقی می‌کنند و به بعد از آن کاری ندارند. این اشتباه است، درحالی‌که برگ برنده یک شرکت نگه داشتن و تداوم این رابطه با مشتریان برای مراجعات بعدی است. خریدار باید تماس بگیرد، سوال بپرسد، اگر مشکلی داشت رسیدگی شود و حتی مشاوره بگیرد. این موارد باعث حسن شهرت و تلقی مثبت از مرکز تولیدی- خدماتی شده و به ارتقای جایگاه مجموعه کمک می‌کند.

از سال‌های 89-1388 بود که آرام‌ آرام اسم و رسمی بهم زدیم و توانستیم در بازار این حوزه اعتبار مناسبی به دست بیاوریم. فعالیت‌های ما ادامه داشت و شرکت پروژه‌های مختلفی را دنبال می‌کرد. در حال حاضر 99درصد خدمات و فعالیت‌های ما با سازمان‌های دولتی است.

مثلا مرکز تلفن ما را برای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی خریدند و استفاده می‌کنند. این مسئله با ارائه خدمات متنوع و عالی به مشتریان محقق و همین مسئله باعث اعتبار بیشتر ما و در عین حال سنگین‌تر شدن وظایف ما شد.

نفرات کارآزموده

در حال حاضر در تمامی 31 استان کشور نمایندگی فعال داریم که تعداد آنها به 63نماینده می‌رسد و مشغول خدمات‌رسانی به متقاضیان هستند. تمامی پرسنل ما ماهر و آموزش دیده و در کارشان خبره هستند. ارائه خدمات فنی ما 24ساعته است و همه مراجعان از ما رضایت دارند.

تولید شرکت محدود است چون این صنف، کوچک و جمع وجور است و خیلی وسیع نیست. عمده فعالیت ما سانترال تلفن، شبکه‌های مخابراتی و لوازم دوربین‌های مداربسته و تلفن‌های بی‌سیم و باسیم است.

محل شرکت در لاریجان استان مازندران واقع است که حدود 15 تا 20نفر پرسنل دارد. در دفتر مرکزی هم 11نفر مشغول کار هستند. اگر شرایط کاری روبه‌راه شود قصد داریم واحد دوم تولیدی را در استان لرستان راه‌اندازی کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k2GAb1Zo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه