یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: ارتباط با زنجیره تامین جهانی قطعه‌سازی و خودروسازی باید از سوی قطعه سازان مورد توجه قرار گیرد و در این راستا این وزارتخانه آماده ارائه حمایت‌های لازم است.

به گزارش شاتا، نخستین جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای صنعت قطعه‌سازی کشور در سال 95 با موضوع تحلیل مسائل مالی، توسعه و نوسازی، ‌صادرات و فضای کسب‌و‌کار و همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات، اهداف، برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش آماری از آخرین وضعیت صنعت قطعه‌سازی کشور از سوی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه به صورت مشروح ارائه شد و درادامه مشکلات قطعه‌سازان در پنج محور مطالبات، سورس گذاری، نظام قیمت‌گذاری، مباحث قراردادی و تکریم زنجیره تامین بیان شد ضمن اینکه مشکلات فضای کسب‌و‌کار نیز در چهار فصل جداگانه شامل مشکلات مربوط به تامین‌اجتماعی، مالیاتی و ارزش افزوده، قانون کار و مسائل بانکی نیز مطرح شد.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با بیان اینکه باید خودروساز و قطعه‌ساز یکپارچه فکر کنند و خود را یک تیم ببینند، تصریح کرد: نگاه به قطعه ساز داخلی نباید متفاوت از نگاه به قطعه‌ساز خارجی باشد.

محمدرضا نعمت زاده با اشاره به ضرورت جلوگیری از قاچاق قطعه به کشور افزود: باید با تمام توان جلوی قاچاق قطعه به کشور گرفته شود. وی خطاب به قطعه‌سازان گفت: باید همه تلاش کنیم امسال مشکلات و موانع تولید را با تمام توان کاهش و از میان برداریم که این مهم به استمرار و پیگیری مستمر نیاز دارد.

نعمت‌زاده به قطعه‌سازان توصیه کرد برای ارتقای کیفیت قطعات و به روز‌آوری تکنولوژی بیش از گذشته همت کنند که دراین راه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت با تمام توان حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد. 

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت قطعه‌سازی در توسعه صنعت خودروی کشور افزود: ما باید از منابع داخلی و حتی خارجی برای توسعه این صنعت استفاده کنیم چرا که با ارتقای سطح کیفی قطعات و تولید رقابتی می‌توانیم تحول بزرگی را در صنعت خودروی کشور شاهد باشیم.  به گفته وی، باید خودرو و قطعه صادر شود و قطعه‌سازی ایران برای ورود به زنجیره تامین جهانی حتماً برنامه داشته باشد.

نعمت زاده، داشتن برنامه را برای صادرات و ورود به بازار جهانی حائز اهمیت خواند و گفت: اگر ما برای زنجیره تامین بین‌المللی قطعه تولید کنیم قطعاً‌به رضایتمندی مشتریان داخلی نیز دست پیدا می‌کنیم.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در ادامه دستور تشکیل کارگروه نظم دهی به مطالبات را در جهت ایجاد نظام منظم در پرداخت مطالبات به قطعه‌سازان را صادر کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه  (R&D) را برای توسعه صنعت قطعه‌سازی کشور ضروری دانست و گفت: این موضوع باید از سوی قطعه‌سازان و فعالان این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد و جدی گرفته شود.

نعمت‌زاده تأکید کرد: باید در قراردادهای شرکت‌های خودروساز با شرکت‌های بین‌المللی، حتماً پیوست قرارداد برای توسعه صنعت قطعه‌سازی کشور وجود داشته باشد.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای تولید داخل به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/C5pZ2HPo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه