پس از کمپین تبلیغاتی مکدونالدز McDonald’s در پایتخت سوئد (استکهلم) برای بازیافت قوطی نوشیدنی و تحویل آن به ازای دریافت رایگان همبرگر، اینبار شاهد این اتفاق، همراستا با حفظ محیطزیست در ریودو ژانیرو هستیم. به گزارش imarketor حال اینبار یک شرکت تولیدکننده محصولات نوشیدنی در اقدامی مشابه، با قراردادن دستگاه جمعآوری و بازیافت قوطی خالی نوشیدنی در گذرگاههای مترو، به شرکتکنندگان در این کمپین، بلیت رایگان سفر با متروی شهر ریودو ژانیرو را هدیه میدهد.
جالب است بدانید که در کمتر از یک ساعت پساز شروع این کمپین تبلیغاتی، بیشاز یکهزار قوطی تحویل داده شد و ۸۶ درصد سفرهای مترو در این دوره افزایش یافته است. همچنین از طرفی بسیاری از سفرهای شهری با خودروی شخصی جای خود را به سفرهای عمومی داده است، آماری نزدیک به ۴۶درصد در این مورد گزارش شده است.
به نظر میآید بد نباشد نه تنها برندهای ایرانی بلکه شهرداری و شرکت مترو تهران نیز به فکر راهاندازی کمپینهای اینچنینی برای دعوت از مردم جهت استفاده از مترو بهجای خودروی تکسرنشین باشند.