دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دو سرمایه بزرگ ابوظبی، سرمایه نفتی امارات در خلیج فارس، با یکدیگر ادغام شده و شرکتی تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری مبادله را با سرمایه ای بالغ بر 117 میلیارد یورو احداث کردند.

تصمیم ادغام دو شرکت آیپیک (شرکت سرمایه گذاری دولتی امارات) و شرکت سرمایه گذاری مبادله را امیرنشین ابوظبی و نماینده فدراسیون امارات متحده عربی روز شنبه به مطبوعات محلی اعلام کردند. روزنامه ملی ابوظبی سرمایه ادغام شده این دو شرکت را در سال 2015 معادل 125میلیارد دلار عنوان کرده است.

نفت، گاز، ساخت فلزات، هوافضا و...

روزنامه ملی ابوظبی در رابطه با ادغام این دو شرکت نوشت که سرمایه جدید امارات طیف وسیعی از فعالیت ها را در زمینه های متنوعی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، هوافضا، دفاع، تکنولوژی های اطلاعات و روابط و ساخت فلزات در بر می گیرد.

از نظر روزنامه گلف نیوز، این سرمایه بزرگ همچنین با حمایت از تنوع اقتصادی امارات در بلند مدت، فرصت های تجاری دیگری را نیز در زمینه های استراتژیک در دنیا به دنبال خواهد داشت.

ابوظبی سال گذشته نیز دو بانک اماراتی (بانک ملی امارات و نخستین بانک خلیج) را با هدف ایجاد بزرگ ترین بانک در خاورمیانه و آفریقای شمالی با سرمایه ای بالغ بر 164 میلیارد یورو ادغام کرد.

ابوظبی وعده تولید بیشترین میزان نفت برای امارات متحده عربی را داده و صادرات روزانه 3میلیون بشکه نفت را پیش بینی کرده است.

پیش از این هم در سال 2016 گروه خدمات نفتی قراردادی را با ارزش بیش از 200 میلیون دلار با امارات متحده عربی امضا کردند. گروه خدمات نفتی والورک، متخصص در ساخت و تولید لوله های نفتی بدون شکاف است و درقسمت برداشت از میدان های نفتی فعالیت و خدمات رسانی می کند. این شرکت در بهره برداری از میدان های نفتی با امارات همکاری کرده و تا سال 2020 سرمایه دیگری را معادل 450 میلیون یورو از امارات مطالبه خواهد کرد.

ادغام شرکت های بزرگ در امارات پیش از این نیز انجام شده است، به طور مثال در سال گذشته ابوظبی با ادغام دو شرکت سرمایه گذاری ملی یک شرکت بزرگ انرژی ایجاد کرد. امیرنشین ابوظبی با در اختیار داشتن 6درصد ذخایر نفت اثبات شده جهان تصمیم گرفت دو صندوق سرمایه گذاری ملی خود را ادغام کرده و یک شرکت جهانی انرژی با ظرفیت تولید نفت بیشتر از لیبی ایجاد کند. هدف این امیرنشین از این ادغام شرکت ها و سرمایه گذاری های بین المللی کاهش هزینه ها و افزایش کارایی شرکت های اماراتی اعلام شده است.

شبکه بلومبرگ پیش بینی کرده بود با اجرای این توافق مجموع دارایی های این شرکت به حدود 135میلیارد دلار برسد و این به معنای افزایش کارایی و کاهش هزینه است.

منبع : Latribune
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/M89jxwDv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه