سخنگوی خودروسازان راین از احتمال تولید خودروهای هیوندایی در ایران خبر داد. به گزارش «فرصت امروز»، امیدرضا طالشیان، سخنگوی شرکت خودروسازی راین، با بیان اینکه پس از برداشته شدن تحریمها با توجه به سابقه همکاری این خودروسازی با هیوندایی آمادگی این را داریم که شراکتمان را با این خودروسازی ادامه دهیم، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته مذاکراتی با شرکت هیوندایی و چند خودروساز دیگر ژاپنی و اروپایی برای آغاز همکاریها صورت گرفته است. آمادگی شراکت با شرکت هیوندایی پس از تحریمها نیز وجود دارد اما محدود به این برند نخواهیم بود. او با اشاره به اینکه آغاز همکاریهای مشترک موکول به رفع تحریمهاست، اظهار کرد: هماکنون زیرساختها و خطوط تولید شرکت هیوندایی در خودروسازان راین موجود است و میتوان به سرعت همکاری را با این شرکت از سر گرفت.
طالشیان از برنامهریزی خودروسازی راین برای تولید 16هزار دستگاه خودرو در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید در قالب چهار محصول جدید انجام خواهد شد. همچنین یک محصول SUV(شاسی بلند) نیز تا سال 1395 تولید و به بازار عرضه خواهد شد. او از برنامهریزی شرکت خودروسازان راین برای عرضه دو محصول ظرف آیندهای نزدیک به بازار داخلی خبر داد که قیمت یکی از این خودروها کمتر از 40میلیون تومان خواهد بود.
سخنگوی خودروسازی راین، با بیان اینکه این خودروها محصول کشور چین هستند اما با برند راین خودرو به بازار ارائه میشوند، گفت: این مجموعه خودروساز در تلاش است محصولی را انتخاب و به بازار عرضه کند که قطعات اصلی آن از برندهای معروف خودروسازی جهان و از استهلاک پایینی برخوردار باشد. او با تاکید بر اینکه دوران سری دوزی در صنعت خودرو به سر رسیده است، بیان کرد: امروز توقع مردم تغییر کرده و تکنولوژی و امکانات برای مردم مهم شده ، از همین رو ما اعتقاد داریم خودروها حتی در طبقه قیمتی پایین نیز باید دارای امکاناتی باشند که مصرفکننده را راضی کند.
طالشیان در ادامه با اشاره به ذهنیت کاهش قیمت خودرو پس از برداشته شدن تحریمها، گفت: اینکه با توافق هستهای قیمت خودرو کاهش قابل ملاحظهای خواهد داشت ذهنیت اشتباهی است. اگر تصور کنیم با رفع تحریم قیمت خودروی 50میلیون تومانی، 30 تا 40میلیون تومان میشود نادرست است، در سال جاری هزینههای مختلف از جمله قیمت مواد اولیه، بیمه، مالیات، دستمزد و غیره افزایش یافته است. بنابراین نمیتوان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود. طالشیان ادامه داد: البته توافق هستهای باعث ایجاد تنوع در محصولات و مدلهای خودروهای تولید در ایران خواهد شد. از آن سو نیز ممکن است با رفع رکود و رونق بازار خودرو شاهد مقداری افزایش قیمت در خودروهای سواری در بازار آزاد نیز باشیم.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان ادغام شرکتهای خودروسازی کوچک، اظهار کرد: موضوع ادغام خودروسازان کوچک از نظر تئوری سیاست درستی است بهگونهای که در کشورهای صنعتی نیز بسیاری از برندهای خودروسازی دنیا با یکدیگر ادغام شدهاند. طالشیان با بیان اینکه با این حال ما تاکنون مذاکره و برنامهای در این زمینه نداشتهایم، تصریح کرد: شرکتهای خودروسازی در ایران سهامداران متنوعی دارند و باید دید کدام شرکتها و با چه هدفی میتوانند ادغام شوند و آیا این کار از نظر اقتصادی بهصرفه است یا نه؟