پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس تحقیقات، امسال کشورهای مهم اقتصادی اروپا یعنی سوییس، سوئد و انگلستان در صف اول نوآوری قرار گرفتند. رتبه های اول نوآوری غالبا در سلطه کشورهای اقتصادی اروپایی قرار دارد، اما براساس مطالعات مشترک دانشگاه کرنل و سازمان جهانی مالکیت فکری، چین در این زمینه نیز به سرعت از نردبان ترقی بالا رفته است.

در فهرست سالانه نوآوری جهانی، سوییس بازهم جایگاه اول خود را به عنوان نوآورترین اقتصاد جهان، حفظ کرده و سوئد به دنبالش در جایگاه دوم و انگلستان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در حالی که ایالات متحده در مقام چهارم است و فنلاند و سنگاپور پنجم و ششم شده اند، چین نخستین اقتصاد متوسط جهان است که به 25 رتبه بالایی این رده بندی رسیده است. حال آنکه، این جایگاه ها تاکنون همواره توسط کشورهای توسعه یافته اشغال می شد.

فهرست سالانه نوآوری جهانی براساس شاخص هایی چون زیرساخت اقتصادی، بازار و پیچیدگی های تجارتی و خروجی خلاق و پژوهش ها تنظیم می شود.

این گزارش می گوید، حفظ سرعت نوآوری، از نگرانی های کلیدی در زمینه رشد جهانی است و بهره وری به معنای یافتن محرک های تازه، باید در اولویت قرار گیرد.

فرانسیس گوری، مدیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری می گوید: «سرمایه گذاری در نوآوری برای بالا بردن رشد اقتصادی بلند مدت، حیاتی است.» او می افزاید: «در جو اقتصادی کنونی، کشف منابع جدید برای رشد و دریافتن فرصت هایی که نوآوری جهانی برمی انگیزد برای همه طرف های ذی نفع در اولویت است.»

بررسی امسال نشان می دهد نوآوری جهانی به خاطر افزایش جابه جایی بین مرزی افراد با دانش و مستعد، رشد داشته است.

برونو لاوین، مدیر اجرایی فهرست جهانی نوآوری می گوید: «رابطه نسبی تجارت ملی با سرمایه گذاری بین المللی حتی اهمیت استراتژیک بیشتری به هر دو طرف معامله در نوآوری جهانی می بخشد: از یک سو کشورهای بیشتری دارند به عنوان نوآوران موفق مطرح می شوند و از سوی دیگر سهم قابل توجهی از مزایای نوآوری ناشی از همکاری های بدون مرز دریافت می کنند.»

به هر روی، این گزارش می گوید که «شکاف نوآوری» بین کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه همچنان باقی مانده است.

در این گزارش آمده است که تا پیش از سال 2009، سرعت سالانه رشد سرمایه گذاری برای تحقیقات و توسعه 7درصد بود، اما این رشد در سال 2014 به میزان 4 درصد رسید، زیرا اقتصاد های نوظهور به ویژه چین، روند سرمایه گذاری خود را کندتر و سایر کشورها با درآمد بیشتر، هزینه های شان را انقباضی تر
کرده اند.

درگزارش فهرست سالانه نوآوری جهانی پروفایل 128 کشور تهیه شده است که 92.8درصد از جمعیت جهان را دربر می گیرد و 97.9 درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را تشکیل می دهند.

رده بندی کشورهای نوآور دنیا

1. سوییس

2. سوئد

3. انگلستان

4. ایالات متحده آمریکا

5. فنلاند

6. سنگاپور

7. ایرلند

8. دانمارک

9. هلند

10. آلمان

11. جمهوری کره

12. لوکزامبورگ

13. ایسلند

14. هنگ کنگ

15. کانادا

16. ژاپن

17. نیوزیلند

18. فرانسه

19. استرالیا

20. اتریش

21. رژیم صهیونیستی

22. نروژ

23. بلژیک

24. استونی

25. چین

منبع : CNBC
برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DBdY2Tsf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه