یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دو میلیاردر بزرگ دنیا، وارن بافت و بیل گیتس تأثیرات قابل ملاحظه ای در جهان داشته اند. اما اگر این افراد تأثیر گذار ثروت خود را از دست بدهند، دوباره از کجا شروع خواهند کرد؟ بیل گیتس در سال  1970 تحصیل در دانشگاه هاروارد را برای راه اندازی مایکروسافت ترک کرد و در حال حاضر می گوید:  اگر تمام دارایی خود را از دست داده و ناچار شوم از نو شروع کنم به زمینه های هوش مصنوعی، انرژی و زیست شناسی وارد خواهم شد. 

از نظر بیل گیتس امروزه هوش مصنوعی در عمیق ترین و گسترده ترین مراحل رشد خود قرار دارد. هوش مصنوعی در حال حاضر زمینه کاری فوق العاده ای است که بهترین مراحل رشد خود را طی می کند و هر رشته ای که با این حوزه در ارتباط است می تواند یکی از بهترین و سودآورترین شغل ها در آینده باشد.

بیل گیتس می گوید: «کره زمین به انرژی های قابل بازیافت، ارزان و پاک نیاز دارد و بنابراین ابداعات و کارها در این زمینه تأثیر عمیقی در اقتصاد خواهد داشت.» این بیلیونر بزرگ دلیل گرایش خود به زیست شناسی را اکتشافات و گرایش های نسل جدید می داند، زیرا این نسل در آینده در زمینه های سرطان، چاقی مفرط و افسردگی فعالیت ها و ابداعات زیادی خواهند داشت. به عقیده بیل گیتس این سه مسئله بزرگ علمی تأثیرات عمیقی در آینده خواهند داشت و برای نخستین تریلیونر آینده تاریخ، به عنوان مسائلی حیاتی و چالش برانگیز شناخته می شوند.

این پرسش برای وارن بافت نیز تکرار شده و او در پاسخ گفته است که اگر تمام دارایی خود را از دست داده و ناچار به شروع دوباره باشد، باز هم همان راه را در پیش گرفته و سرمایه گذار خواهد شد. این بیلیونر مطالعات خود در زمینه سرمایه گذاری را از کودکی آغاز کرده و همچنان برای او جذاب و هیجان انگیز به نظر می رسد.

مارک کیوبن، سرمایه گذار یهودی- آمریکایی و صاحب چند شرکت نیز در پاسخ به این سوال همان نظر وارن بافت را داشته و عقیده دارد اگر روزی بخواهد از صفر شروع کند باز هم همان راه گذشته را دنبال خواهد کرد.

وارن بافت می گوید: «وقتی در سنین 20-30 سالگی بودم تفریحات زیادی داشتم و الان هم که در سن 86 سالگی هستم همچنان تفریحات من زیاد است.» این چهره سرشناس احساس می کند هر کار دیگری را غیر  از سرمایه گذاری در پیش بگیرد ممکن است با شکست مواجه شود.

وارن بافت، چهره سرشناس، مدیر و صاحب شرکت برکشایر هاتاوی به همه پیشنهاد می کند علاقه  خود را دنبال کنند. او به عنوان یک فرد موفق به همه  محصلان پیشنهاد می کند تا جایی که ممکن است تصور کنند به هیچ شغلی نیاز ندارند وسپس شغل آینده خود را انتخاب کنند. توصیه او به همه  جوانان این است که هرگز در زندگی با چشم بسته راه نروند و فرصت ها را برای دوران پیری نگذارند.

وارن بافت می گوید: «هر کس دوست دارد کاری را انجام دهد که واقعاً به آن علاقه مند است و حتی اگر بعد از انتخاب شغل اول و دوم خود موفق نشدید با آن ارتباط برقرار کنید، تازمانی که شغل مورد علاقه خود را نیافته اید دست از جست وجو برندارید.

چه چیز زندگی ابرمیلیونرها را دگرگون کرد؟

امروزه بیش از 95 درصد کامپیوترهای شخصی در دنیا از سیستم مایکروسافت ویندوز استفاده می کنند و همان طور که می دانیم تعداد کامپیوترهای موجود در کره زمین در حال حاضر به بیش از یک میلیارد می رسد. ویلیام هانری گیتس که بیشتر با نام بیل گیتس شناخته شده است، بیشترین سود را از وجود این انبوه کامپیوترها در جهان می برد. او با احداث شرکت مایکروسافت در سال 1975 عنوان ثروتمندترین مرد جهان را سال ها برای خود ثبت کرد. اما چه فکری پشت این همه ثروت پنهان شده است؟

بیل گیتس متولد سال 1955 است و از همان سال های ابتدایی علایق خود را شناخته و آن را دنبال کرده و عضویت در گروهی را تجربه کرد و با گرایش به تکنولوژی های جدید افکار و ایده های خلاقانه ای در این زمینه ارائه دادند.

او برای رسیدن به هدف خود تحصیل در دانشگاه هاروارد را رها کرد و تمام تلاش خود را در راه علاقه اش به کامپیوتر و انفورماتیک به کار بست. بعد از آن بیل گیتس تمام وقت خود را در شرکت خصوصی اش می گذراند و همه  سرمایه هایش را در این راه خرج می کرد.

بیل گیتس برخلاف هم دوره خود، استیو جابز که با چالش های مختلفی روبه رو شد، تنها تمرکز خود را بر توسعه  نرم افزارها و بهره برداری از سیستم های جدید معطوف کرد. از نظر اقتصاددانان همین تمرکز او در یک زمینه خاص و توسعه فعالیت هایش در این زمینه سرانجام باعث شد به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شود.

میلیاردر دیگر دنیا، وارن بافت موفقیت های خود را مدیون کتابی می داند که در کودکی مطالعه کرده است. او از سن 7 یا 8 سالگی خواندن کتاب در زمینه سرمایه گذاری را آغاز کرد. پدر او صاحب یک شرکت سرمایه گذاری کوچک بود و بافت جوان گاهی اوقات کتاب هایی را از شرکت پدرش برداشته و مطالعه می کرد. زمانی که بافت 11 ساله بود بیشتر وقت خود را در کتابخانه و در جست وجو یا مطالعه کتاب هایی در زمینه مورد علاقه اش می گذراند. اما سرانجام کتابی با عنوان«سرمایه گذار باهوش» زندگی او را متحول کرد. این کتاب به جای آنکه راهکارها را آموزش بدهد بیشتر زمینه ذهنی را برای سرمایه گذار جوان ایجاد کرد. اما از نظر بافت رعایت اخلاق و همچنین پیدا کردن علاقه نیز از مهم ترین علت های موفقیت او به شمار می روند.

به عقیده این میلیاردر سرمایه گذار و مدیر شرکت برکشایر هاتاوی علت اصلی پیروزی و موفقیت یافتن علاقه ها و حوزه کاری مورد علاقه اش است زیرا به نظر خودش اگر راه خود را پیدا نکرده و برای مثال یک فوتبالیست می شد هیچ وقت نمی توانست این موفقیت های فعلی خود را کسب کند.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jp5zvrTw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه