پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تبلیغ خلاق اگر با یک مناسبت ملی همراه شود، مطمئنا تاثیرات مضاعفی روی مخاطب خواهد گذاشت. تقویم کشور ما مملو از مناسبت‌های ملی و مذهبی است. مناسبت‌هایی که به بهترین نحو می‌توانند به برند‌ها در جهت یادآوری نام‌شان در ذهن مشتریان کمک کنند. دهه‌فجر یکی از این مناسبت‌های ملی است که همه ایرانیان به نوعی با آن خاطرات بسیاری دارند. مهم نیست که مخاطب چه سنی داشته باشد، این مناسبت به‌گونه‌ای است که همه اقشار جامعه با آن برای خودشان خاطره ساخته‌اند.

با ورود به دهه فجر، برند‌های داخلی همگی به نوعی می‌خواهند تبلیغاتی را در جهت همراهی با مشتریان خود داشته باشند اما در بیشتر مواقع تبلیغات آنها تکراری و از یکسری المان شبیه به هم تشکیل شده است. المان‌هایی که معمولا با یکسری جایزه، جشنواره و مسابقه همراه است. مسابقاتی که معلوم نیست مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد یا نه. در این وانفسای تبلیغات مناسبتی تکراری، دیدن یک آگهی خلاق کاملا به چشم می‌آید. بانک اقتصاد نوین که به تازگی مورد حمله تبلیغات تخریبی قرار گرفته، آگهی مناسبتی جالبی را اکران کرده است. تبلیغات اخیر علیه این بانک باعث شده که مشتریان با دقت بیشتری عملکرد این بانک را مورد ارزیابی قرار دهند و شاید همین موضوع عاملی شود که این آگهی بیشتر از گذشته مخاطب داشته باشد.

آگهی اخیر بانک اقتصاد نوین حال و هوای انقلاب را به خوبی برای مخاطبان خود زنده کرده است. طراح آگهی این تبلیغ را دقیقا مانند روزنامه‌های دوران انقلاب طراحی کرده است. آگهی مانند صفحه یک روزنامه اطلاعات و کیهان آن دوران است و در کل صفحه از شعار‌های تبلیغاتی به‌عنوان تیتر‌های مختلف در ستون‌های مجزا استفاده شده است. تیتر یک این آگهی شبیه به تیترهای روزنامه‌هاست. «نخسین بانک خصوصی جمهوری اسلامی» ایران تیتر یک این آگهی است. در این بخش طراح نامی از این بانک نیاورده، ولی در انتهای آگهی لوگو و نام بانک اقتصاد نوین را طراحی کرده است. طرح آگهی تقریبا سیاه و سفید است و تنها بخش رنگی آن تصویر لوگو، نام بانک و پیام تبریک اقتصاد نوین به مناسبت دهه فجر است که در انتهای آگهی و به‌طور مجزار قرار گرفته است.

البته رنگ پس زمینه آگهی مانند کاغذی که مدت‌هاست در بخشی خاک خورده همانند‌سازی شده است. طراح با این شیوه به راحتی توانسته قدمت این بانک را در ذهن مشتریان تداعی کند. برای مثال در بخش بالای آگهی این تیتر زده شده «به‌عنوان گزارش احتمالی، توانسته‌ایم» و پایان همان تیتر درباره عملکردهای اخیر این بانک توضیحاتی آمده است. بانک با این آگهی از خاطرات شکل گرفته در ذهن مشتریان خود به خوبی برای یادآوری برند اقتصاد نوین استفاده کرده است. در واقع طراح هم با قدیمی کردن طرح آگهی از قدمت این بانک صحبت کرده و هم تصویری از آن دوران را برای مخاطب تداعی کرده است.

این شیوه عملکرد بانک نشان می‌دهد که برند کاملا برای خلاصی از وضعیت بحرانی که به منظور پخش خبرهای تخریبی برای این بانک پیش آمده، برنامه‌ریزی کرده است و می‌خواهد اعتماد مشتریان را دوباره به‌دست بیاورد؛ اعتمادی که به سختی به‌دست می‌آید و به راحتی نیز از بین می‌رود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oym71tuG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه