پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آمار و ارقام اینترنتی

8 سال پیش ( 1395/2/18 )
 

براساس گفته‌های مصطفی امیری، مدیرعامل درگاه پرداخت الکترونیکی زرین‌پال، ترنور مالی کل حوزه پرداخت الکترونیک در ایران حدود 3هزار میلیارد تومان در ماه اعلام شده که البته همه فروش‌های آنلاین را در بر می‌گیرد و مثلا فروش شرکت‌های بزرگی مانند ایران‌خودرو را هم در آن لحاظ کرده‌اند. پرداخت دانشگاه‌ها، شارژ و قبوض هم در این زمره است.

همچنین به لحاظ تعدادی 55درصد پرداخت‌هایی که در حوزه آنلاین انجام می‌شود مربوط به فروش شارژ و پرداخت قبض است. از 45درصد باقی مانده 20درصد هم مربوط به پرداخت‌هایی است که به نحوی به دولت صورت می‌گیرد. از کل این بازار، سهم «ایکامرس» 10درصد از تعداد پرداخت‌های آنلاین است و نزدیک به 5میلیون تراکنش در این حوزه در طول ماه انجام می‌شود که نشان از سگمنت کوچکی دارد که به لحاظ حجمی متوسط کل پرداخت‌های ایکامرس به هزار میلیاردتومان در ماه هم نمی‌رسد.

سهم استارتاپ‌ها از پرداخت‌های ایکامرس نزدیک به 3میلیون تراکنش در ماه است. کل تراکنش‌هایی که در شاپرک در ماه ثبت می‌شود، نزدیک به 60 تا 70میلیون تراکنش آنلاین است و سهم استارتاپی‌ها حدودا 5درصد است.

همچنین محمدرضا محسنی، مدیرعامل کانون آگهی‌ و تبلیغاتی پیک‌برتر در این زمینه می‌گوید: برآورد من این بوده که کل هزینه‌ای که سال گذشته بیزینس‌های مختلف برای تبلیغات در فضای آنلاین ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به 100میلیارد تومان می‌رسد و من فکر می‌کنم که رشد 40 تا 50درصدی داشته و اگر سال گذشته 100میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، امسال رقم 150میلیارد تومان را تجربه می‌کند، بنابراین رشدی با این سرعت، آینده روشنی را نشان می‌دهد که سود خیلی زیادی دارد.

در ایران هم فروشگاه‌های اینترنتی مشهور و قابل اعتمادی ایجاد شده است؛ مانند دی‌جی کالا یا بامیلو یا فینال. دی جی کالا را بیشتر با کالاهای دیجیتالش می‌شناسند و بامیلو در زمینه مد و فشن کار می‌کند.

توجه مردم به فروشگاه‌های اینترنتی مانند دی‌جی کالا به حدی بوده که موسس این سایت آماری مراجعه روزانه بیش از 2هزار نفر به فروشگاهش را اعلام کرده است. متوسط قیمت خریدی هم که عنوان کرده 600هزار تومان است. حالا حتی می‌توان این عدد را در تعداد مراجعه‌کنندگان ضرب کرد و می‌بینیم که رقمی میلیاردی به دست می‌آید. دی‌جی‌کالا سال 85 ایجاد شده و کار خود را با پنج‌نیرو آغاز کرده است.اما در حال حاضر چندصد نیرو دارد.

مقایسه کالا و  درج نظرات کاربران که در مورد محصولی که قبلا خریده‌اند و کیفیتی که داشته است، از ویژگی‌های مهم این سایت است که به نوعی موفقیتش هم در گرو آن بوده است. دی‌جی کالا بر بازار مشخص کالاهای الکترونیکی و دیجیتالی تمرکز کرده است و گارانتی اختصاصی دارد.

هفته‌نامه اکونومیست در سال 2013 ارزش دی‌جی کالا را 150میلیون دلار اعلام کرد. در حال حاضر سایت شرکت دی‌جی کالا روزانه بیش از نیم‌میلیون نفر بازدیدکننده دارد و به گفته برخی منابع، روزانه یک میلیارد و 200میلیون تومان سفارش کالا به این سایت داده می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vj04xfsG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه