شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر اقتصاد گفت: با احتساب مبادلات کالا، ارائه خدمات فنی و مهندسی و توجه به توریسم، حجم مبادلات ایران و عراق از 12 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار افزایش می‌یابد. به گزارش مهر، علی طیب‌نیا که برای شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق به همراه معاون اول رییس‌جمهور به بغداد سفر کرده است، زمینه‌های همکاری‌های تجاری ایران در عراق را به‌ویژه در صدور خدمات فنی و مهندسی بسیار مناسب ارزیابی کرد.

وزیر اقتصاد افزود: کشور عراق با وسعت زیاد و جمعیت بالا دارای مرزهای طولانی با ایران است، همچنین درآمد نفتی قابل توجهی دارد و به همین دلیل در این کشور ظرفیت مناسبی برای افزایش روابط تجاری با ایران وجود دارد. طیب‌نیا به سطح تجاری 12 میلیارد دلاری ایران و عراق اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه عراق در حال حاضر در حال سازندگی است، جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و ارائه خدمات فنی و منهدسی به‌ویژه در عرصه راهسازی، احداث نیروگاه و سدسازی به این کشور است.

وی تاکید کرد: ایران کشوری با توانمندی تخصصی بالاست و به نظر می‌رسد کشور عراق نیز بازار خوبی برای پیمانکاران ایرانی و شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایرانی است. وزیر اقتصاد همچنین به آمار توریسم مذهبی دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و اظهارداشت: سالانه میلیون‌ها نفر از ایرانیان برای زیارت به عراق و بسیاری از اتباع عراقی به ایران سفر می‌کنند، بنابراین همکاری دو کشور در این عرصه نیز می‌تواند افزایش یابد.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: ایران در این عرصه همکاری هیچ رقیبی ندارد و باید سعی کرد محدودیت‌های موجود را برای ارتقای مناسبات اقتصادی برطرف کرد. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به امضای 10 یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و عراق در جریان سفر معاون اول رییس‌جمهور چرا هیچ تفاهم‌نامه اقتصادی به امضای مقامات دو کشور نرسید، گفت: تفاهم‌نامه‌های اقتصادی پیش از این به امضای دو کشور رسیده بود بنابراین زمینه دیگری برای امضای تفاهم‌نامه وجود نداشت، در حال حاضر بحث تنظیم روابط بانکی و بیمه‌ای بین دو کشور مطرح است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RIKUbo6h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه