جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرعامل هما:

آغاز انقلاب جدی در صنعت هوانوردی

8 سال پیش ( 1394/12/6 )
 

مدیرعامل هما با بیان اینکه قرارداد با ایران‌ایر مقدمه‌ای بر انقلاب جدی در صنعت هوانوردی است، گفت: تفاهم اولیه هما با ایرباس در پی بیش از یک‌سال مذاکره جدی مدیریت شد و تمام صنعت از آن بهره‌مند می‌شوند. به گزارش فارس، فرهاد پرورش در مراسم پنجاه‌وپنجمین سالگرد تاسیس هما با بیان اینکه روند رشد شرکت هواپیمایی هما پیش از انقلاب مرهون اتصال لایزال به منابع مالی، فنی و مهندسی بین‌المللی بود، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی هما در سرفصل تحریم‌های استکبار جهانی قرار گرفته بود و در بحبوحه جنگ تحمیلی از تمام ظرفیت‌های هما استفاده شد.

43472474734535835724623463476347373734247624

وی با اشاره به حضور موثر هما در حوادث و رویدادهایی مانند زلزله رودبار، زلزله بم، جنگ تحمیلی، آتش‌سوزی منا، حوادث لیبی و سوریه، گفت: در شب حادثه بم چشم همگان به پروازهای اجنبی بود اما همایی‌ها مشغول بازکردن صندلی‌ها و آمبولانس کردن هواپیما بودند. وی ادامه داد: در دوران تحریم تمامی راه‌ها بر شرکت هواپیمایی هما بسته شد و اجازه ورود قطعه به ایران را سلب و در تمامی مقاصد غربی نیز سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران ایر را قطع کردند.

پرورش گفت: تمامی ارائه‌دهندگان خدمات حتی بدیهی‌ترین پشتیبانی را از تداوم همکاری با هما منع کردند به‌طوری که تمام حساب‌های این شرکت هواپیمایی مسدود و از تمام خدمات یاتا (انجمن بین‌المللی هوانوردی) محروم شد. مدیرعامل ایران ایر ادامه داد: علاوه بر این از ارائه بار به پروازهای این شرکت هواپیمایی و از ورود پروازهای باری این شرکت به اروپا جلوگیری کردند. 

وی با اشاره به یکی از شرایط سخت هواپیماهای هما ادامه داد: در یک فرود سخت به مقصد شهرهای اروپایی یکی از تایرهای هواپیما را از دست دادیم و حتی از ارائه یک جک برای تعویض تایر به ما دریغ کردند. پرورش افزود: بار دیگر هم به علت نقص فنی در برج مراقبت بیش از یک ساعت در آسمان لندن در انتظار صدور مجوز فرود بودیم اما فرودگاه لندن از ارائه حتی یک تن سوخت جهت رساندن همان هواپیما به نقطه سوم خودداری کرد.

مدیرعامل هما با بیان اینکه قصد غرب قطعا زمین‌گیر کردن شرکت هواپیمایی هما بود، گفت: از روز اول دولت تدبیر و امید نوع نگاه‌ها به صنعت هوانوردی متفاوت شد و وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات صنعت هوانوردی کشور و هما کمر همت بست. وی با بیان اینکه شروع این همت با شروع مذاکرات هسته‌ای منطبق شد، گفت: با عنایت مذاکره‌کنندگان، سوژه تحریم‌های هوایی در شمار موضوعات جدی مورد بحث گنجانده شد و به حق شایسته دست مریزاد بود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه اولیه هما با ایرباس که البته در پی بیش از یک‌سال مذاکره جدی مدیریت شد، تمام صنعت از آن بهره‌مند شدند، اظهار داشت: تفاهمی که اگرچه با موج حملات منتقدان مواجه شد اما به‌شدت در گردوغبار مرافعات سیاسی و بعضا نیمه حرفه‌ای مظلوم واقع شد. وی ادامه داد: البته قرارداد اخیر پایان کار توسعه صنعت هوانوردی نیست بلکه مقدمه‌ای بر انقلاب جدی در صنعت است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5KLHs1Dl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه