دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آخر هفته خونین ایران

7 سال پیش ( 1395/9/6 )
 

د ه ها ایرانی در انفجار انتحاری در بیرون بغداد به شهادت رسیدند و برخورد 2 قطار در سمنان هم ده ها کشته و مجروح به جا گذاشت

این آخر هفته که گذشت، شب های تلخی را برای هموطنان مان در داخل و خارج از کشور رقم زد. درحالی که در سراسر کشور به مناسبت ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی، مرجع عالیقدر تشیع عزای عمومی برقرار بود، پنجشنبه ده ها هموطن مان در عراق و در یک بمب گذاری انتحاری به خاک و خون کشیده شدند و دیروز صبح هم برخورد دو قطار در سمنان، ده ها کشته دیگر به جا گذاشت.

حادثه برخورد قطارها در سمنان

به دنبال سانحه ریلی در محور سمنان - دامغان در ایستگاه هفت خان که منجر به برخورد دو قطار مسافربری، خروج چهار واگن از ریل و آتش سوزی شد، نزدیک به 80 نفر مجروح و 36 نفر کشته شدند. تا لحظه انتشار خبر تعداد احتمالی کشته شده ها حدود 40 نفر اعلام شده است.

پیرحسین کولیوند، سرپرست مرکز اورژانس کشور گفت: اجساد کاملاً سوخته اند و شناسایی آنها بسیار سخت است. شرایط سختی در محل وقوع حادثه وجود دارد و در حال حاضر آتش اطفاء شده است. جست وجو در داخل واگن های سوخته همچنان ادامه دارد.

خط راه آهن تهران – مشهد مسدود شد

پس از حادثه صبح روز گذشته مسیر ریلی تهران – مشهد نیز مسدود شده و امکان تردد در آن وجود نداشت.  

صادق سکری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از این حادثه تیم های کارشناسی به محل اعزام شده اند و تلاش بر آن است تا در کوتاه ترین زمان، خط ریلی بازگشایی شود.

سکری در این رابطه گفت: هشت واگن از قطار تبریز – مشهد، به عنوان یکی از قطارهای حاضر در حادثه همچنان سالم بود، از این رو حدود 100 مسافر قطار سمنان – مشهد نیز به وسیله واگن های باقی مانده به سمت مشهد حرکت کردند.

مدیرکل روابط عمومی راه آهن درباره علت به وجود آمدن این حادثه نیز تصریح کرد: تا زمانی که تیم های کارشناسی در محل به بررسی دقیق ابعاد ماجرا نپرداخته و تمام جوانب را بررسی نکنند، نمی توان از علت این اتفاق صحبت دقیقی کرد. هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان یا مجروحان حادثه نیز وجود ندارد.

او درباره وضعیت حرکت قطارهای مسیر تهران- مشهد نیز عنوان کرد: زمان دقیق حرکت قطارها از طریق پیامک به مسافران اطلاع رسانی خواهد شد و تأخیرهای احتمالی به وجود آمده نیز به آنها مخابره می شود. دیروز عصر عباس آخوندی وزیر راه اعلام کرد که احتمالا سیستم هوشمند کنترل قطار دچار مشکل شده است.

روحانی: دلایل وقوع این حادثه تلخ بررسی و مقصران احتمالی معرفی شوند

در پی وقوع این حادثه دکتر حسن روحانی در نامه ای به جهانگیری، خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصران احتمالی و به کارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریع تر مصدومان شد.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی خطاب به معاون اول رئیس جمهوری به این شرح است:

بسم  الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه آهن گردید، باعث غم و اندوه فراوان گردید.

لازم است فوراً دستگاه های مسئول، به ویژه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی اقدام نمایند و تمام اقدامات و تمهیدات فنی و مدیریتی را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دلخراشی پیش بینی و اجرا نمایند.

همچنین ضروری است همه دستگاه های امدادی و استانی، به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام اقدامات لازم را برای درمان سریع تر مصدومان به عمل آورند.  اینجانب با عرض تسلیت به خانواده های محترم داغ دیده، از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان این حادثه ناگوار مغفرت و رحمت، برای عموم بازماندگان صبر و برای آسیب دیدگان شفای عاجل و سلامتی کامل مسئلت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

شهادت ده ها ایرانی در حادثه تروریستی شوملی

روز پنجشنبه در پی حمله تروریستی در شوملی در جنوب حله، مرکز استان بابل و انفجار یک تانکر سوخت رسانی ده ها نفر کشته و زخمی شدند که اکثرشان ایرانی بوده اند. تعداد دقیق کشته شدگان تا عصر روز گذشته هنوز مشخص نشده بود اما به گفته سرپرست اورژانس کشور اسامی ۱۱ زائر افغانستانی مقیم ایران که در این حادثه مجروح شده اند، مشخص شد.

برخی منابع خبری همچنین تعداد قربانیان حادثه تروریستی عصر پنجشنبه در استان بابل عراق را بیش از 80 نفر ذکر کردند. پیش از این تعداد کشته شدگان 71 نفر اعلام شده بود.

اما دکتر مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت وگو با ایسنا گفت: هنوز تعداد کشته های این حادثه تروریستی قطعی نیست، اما آمار 71 نفره در این زمینه اعلام شده است که ممکن است به 80 نفر نیز برسد.

او افزود: به دلیل سوختگی شدید، تشخیص هویت زائران با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این زائران ایرانی، افغانی یا عراقی بوده اند.

خبرگزاری رویترز با انتشار خبری فوری در این زمینه اعلام کرد که گروه تروریستی - تکفیری داعش با انتشار بیانیه ای آنلاین مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، 25 مجروح در این حادثه تروریستی اعلام شده است که هیچ کدام از آنها ایرانی نبوده اند. تنها هشت نفر از این مجروحان، افغانی مقیم ایران بوده اند که صبح روز گذشته و از طریق اتوبوس هلال احمر در مرز مهران وارد کشور شده و تحویل عوامل اورژانس شده اند.

مرعشی تأکید کرد: مراحل شناسایی کشته شدگان از طریق کشور عراق انجام می شود. انتقال کشته شدگان نیز با هماهنگی سفارت ایران در عراق و وزارت امور خارجه صورت خواهد گرفت. نماینده بیمه دانا نیز در آنجا حضور دارد و کارهای قانونی مربوطه در حال انجام است.

او افزود: البته پزشکی قانونی کشور خودمان نیز اعلام آمادگی کرده است که در صورت درخواست طرف عراقی، تیم کارشناسی را برای شناسایی اجساد به عراق اعزام کند، البته این موضوع مستلزم درخواست از طرف عراقی است.

اجساد جانباختگان انفجار حله به کشور بازگردانده می شود

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: براساس رایزنی ها و اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، قرار است اجساد شهدای جانباخته در عراق با هواپیما روز گذشته به کشور بازگردانده شود.  حیدری در گفت وگو با ایرنا، افزود: براساس بازدیدهای مسئولان، مجروح ایرانی در بیمارستان های شوملی و حله مشاهده نشده است؛ این حادثه مجروح ایرانی نداشته است اما هشت مجروح افغان ساکن ایران ساعت شش صبح از مرز ایران به کشور بازگردانده شدند.

رئیس جمهوری: اقدام تروریست ها در حله نمایش عمق درماندگی کوردلان سفاک بود

رئیس جمهوری با صدور پیامی اقدام سبعانه و مذبوحانه تروریست ها در منطقه حله عراق و شهادت شماری از زائران حسینی را نمایش عمق درماندگی کوردلان سفاک دانست و ضمن درخواست اکید از دولت عراق برای برخورد قاطعانه تر با عاملان سیاه دل این گونه حرکت های غیرانسانی، آمادگی دولت ایران را برای همکاری و همیاری در رسیدگی به آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا"

برگزاری با شکوه حماسه اربعین حسینی در سال جاری، گوشه ای از عظمت شیفتگی ملت عاشورایی بود که کوردلان سفاک، آن را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را در اقدامی سبعانه و مذبوحانه به نمایش گذاشتند. وقوع اقدام تروریستی دردناک در منطقه حله عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن مظلومانه شماری از زائران حسینی از جمله تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، قلوب تمامی مسلمانان به ویژه شیعیان را جریحه دار ساخت.

اینجانب با درخواست اکید از دولت عراق برای برخورد قاطعانه تر با عاملان سیاه دل این گونه حرکت های غیرانسانی و اعلام آمادگی دولت ایران برای همکاری و همیاری در رسیدگی به آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ، برای شهدای این فاجعه، علو درجات و برای آسیب دیدگان، آرزوی شفای عاجل دارم و به خانواده های عزیز داغدار تسلیت می گویم.

دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به مبارزه همه جانبه با تروریست ها و افراطیون است و یقین دارد به زودی در سایه وحدت و همدلی بیش از پیش مردم عراق، شاهد پیروزی نهایی آنان در مبارزه با گروه های تروریستی و حامیان آنها خواهیم بود.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/l538Bz7j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه