همگی ما آمار و ارقام را شنیدهایم. فروش محصول به یک مشتری راغب بسیار آسانتر از جذب یک مشتری جدید است. شما باید با استفاده از یک استراتژی مناسب جامعه هدف خود را از طریق مشتریان قدیمی پیوسته تحتتاثیر قرار دهید. بازگرداندن مشتریان قدیمی نسبت به جذب مشتریان جدید بسیار آسانتر است.
اگر فرصتی داشتم که فقط پنج دقیقه صاحب یک کسبوکار را راهنمایی کنم که چگونه با بیشترین بازدهی و سرعت بالا فروش خود را انجام دهد، بهترین توصیه به او راهاندازی کمپینی است که در آن با مشتریان سابق تماس حاصل کند و پیشنهاد ویژهای به آنها بدهد.
ابزار و تکنولوژی که امروزه در دسترس ماست موجب میشود که بسیار بیشتر و راحتتر از گذشته با دیگران ارتباط مداوم برقرار کنیم. چند نمونه از روشهایی که میتوان بهراحتی و بهطور اتوماتیک با مشتریان ارتباط پیوستهای داشته باشید و همچنین رویدادها و تاریخهای مهم را به آنها یادآوری کنید در زیر آمده است:
* برای یادآوری روزها و رویدادهای مهم از قبیل یک ماه، شش ماه یا یکسال بعد از یک خرید مهم یادآورهایی را ارسال کنید. بازاریابی از طریق ایمیل فوقالعاده پربازده و در عین حال کمهزینه است.
* از یک سرویس ارسال کارت همانند (send outocards.com) استفاده کنید تا فرآیند ارسال کارتها، یادآورهای شخصی، تبریک تولد و... را اتوماتیک کنید. شخصی را مامور کنید تا با استفاده از سایت Facebook.com تبریک تولد یا حتی یک بن تخفیف در روز تولد طرفداران شما در فیسبوک به آنها ارسال کند.
* امروزه افراد بسیار کمی هستند که یادداشتهای مکتوب برای یکدیگر ارسال میکنند. این موضوع فرصت بسیار مناسبی است تا از دیگران متمایز باشید.
اگر هر هفته سه تا پنج مرتبه پیامهای تشکر خود را پست کنید، کسبوکار و نیز زندگی شما متحول میشود. بهترین نوع یادآورهایی که مردم دوست دارند دریافت کنند، یادآوری است که نشان میدهد شما قدردان آنها هستید و کسبوکار، شراکت و دوستی با آنها را ارج مینهید.
اگر بهطور مداوم پیامها و یادآورهای صمیمانه و بهموقع به مشتریان خود ارسال نکنید؛ نباید توقع داشته باشید که آنها شما را از یاد نبرند.