وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ضمن تاکید بر حل مشکلات صادرکنندگان دارو از کمک 50 درصدی دولت در پرداخت هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های خارجی از محل درآمدهای حاصل از حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمدرضا نعمت‌زاده در کارگروه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی که با حضور معاونان وزارت صمت و تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارو برگزار شد، ضمن تاکید بر جدیت دولت در حل مشکلات این صنعت خاطر نشان شد: ما و تمام اعضای دولت به دنبال تبدیل صنعت دارو به صنعتی صادرات محور هستیم.

وی با اشاره به میزان کم صادرات دارو به کشورهای همسایه یادآور شد: هدف از برگزاری این جلسه شناسایی مشکلات و راهکارهای آن در راستای ارتقای میزان صادرات دارو با توجه به پتانسیل بالای تولیدکنندگان ایرانی است. نعمت‌زاده با اشاره به سهم 120 میلیون دلاری صادرات دارو افزود: این میزان متناسب با پتانسیل و توان تولیدکنندگان داخلی نیست و ما به دنبال توانمندسازی واحدهای خصوصی و افزایش سهم آنان در سبد صادرات غیرنفتی هستیم.