کریستیانو رونالدو اهدافش را زنجیروار دنبال کرده و از تبلیغات نیز برای خود اندوخته جمع میکند. در هر صورت گزارش آژانس بازاریابی Opendorse نشان میدهد که یکی از دارندگان توپ طلا، ورزشکاری است که بیشترین سود را نیز در توییتر دارد. هر پست منتشر شده توسط این پرتغالی طبق تخمین اسپانسرش، برای او 230 هزار یورو درآمد دارد. مهاجم تیم رئال مادرید در اوج لیست منتشر شده از Opendorse قرار گرفته که به پشتیبانی طرفدارانش در شبکههای اجتماعی بسیار مطرح شده است. کریستیانو رونالدو در فیس بوک نیز با داشتن قریب به 107 میلیون طرفدار جزو محبوبترین افراد است. در توییتر، بیش از 37 میلیون کاربر اخبار CR7 را دنبال میکنند، که به لطف طرفداران اصلی، نامهای تجاری را جذب کرده و قیمتها را بالا میبرد.
کریستف لوپوتی، اقتصاددان مرکز حقوق و اقتصاد ورزش (CDES) در لیموژ (شهری در فرانسه) توضیح میدهد: «در شبکههای اجتماعی، بیشترین قشر متاثر، جوانان و مصرفکنندگان محصولات ورزشی هستند. هنگامی که کریستیانو رونالدو آخرین جفت کفشهای خود را در توییتر به فروش رساند، بهطور قطع نتایج اقتصادی برای آن نام تجاری به همراه داشته است.» لازم به ذکر است رقیب همیشگی او، مهاجم بارسلونا، لئو مسی، به دلیل ساده و منطقی اینکه آرژانتین حساب توییتر ندارد، در این رتبهبندی قرار نمیگیرد!
پس از دارنده سه توپ طلا، بسکتبالیست آمریکایی «لبرون جیمز» در رتبه دوم قرار میگیرد. طبق گزارش سازمان Opendorse او حدود 125 هزار یورو با هر بار توییت کردن به جیب میزند. مقام سوم توسط «نیمار»، مهاجم برزیلی بارسلونا گرفته شده است. او «فقط» 98هزار یورو بابت ارسال یک پیام، که در آن محل تمرین هایش مشخص شده دریافت میکند! در بین ورزشکاران سودآور، فوتبالیستها بیشتر مطرح هستند. پس از آنها بسکتبالیستها، به لطف NBA که در ایالات متحده بسیار محبوب است، سپس بازیکنان تنیس و گلفبازان این رتبهبندی را تکمیل میکنند.
نامهای تجاری مختلف در حال تبدیل شدن به شرکای شبکههای اجتماعی هستند و آگهیهای بازرگانی را به حال خود گذاشتهاند، از این رو که سود کمتری داشتهاند. «بلیک لارنس»، مدیرعامل شرکت Opendorse اظهار کرد: «ارزش هر بار توییت کردن توسط برون جیمز، حدود 140 هزار دلار تخمین زده شده است. نامهای تجاری، 23 میلیون نفری که بسکتبالیست را در توییتر دنبال میکنند، تحت تأثیر میگذارند، درحالیکه در تلویزیون، برای رسیدن به چنین جمعیت انبوهی باید پنج برابر بیشتر هزینه کنند.»
از کشور فرانسه هیچ ورزشکاری در این رتبهبندی حاضر نشده است، نه «کریم بنزما» که توسط 3میلیون نفر در توییتر دنبال میشود، و نه «تونی پارکر»، که حتی در قاره آمریکا نیز بسیار محبوب است. کریستف لوپوتی عنوان میکند: «برخلاف کشورهای دیگر، در حال حاضر ما کمتر در این شبکهها هستیم و چندین سال است که در فوتبال ستارههای بزرگ ملی مانند «تیه ری هانری» یا «زینالدین زیدان» نداریم.»