جمعه, ۹ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
راهکارهایی برای برگزیدن نام تجاری جدید

چگونه نام برندتان را بدون شکست تغییر دهید؟

9 سال پیش ( 1394/8/17 )
پدیدآورنده : مونا اشرف زاده  

وقتی کسب‌وکاری را مدیریت می‌کنید، هر روز برایتان مانند راه رفتن روی یک طناب است. کافی است یک قدم کوچک اشتباه بردارید تا به مانعی برای شما و کمپانی‌تان تبدیل شود. راه‌ها و کارهای اشتباه زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما یکی از آنها تغییر نام تجاری یا برند کمپانی‌ یا محصولات اصلی‌تان است. ممکن است تغییر برند کار درستی در جهت ادامه فروش یا رشد کسب‌وکارتان باشد، اما مانند هر قدم دیگری که در تجارت برمی‌دارید، قطعا یک راه درست و اشتباه برای انجام آن وجود دارد. پروسه تغییر برند تجاری، پروسه‌ای سریع نیست. قدم‌هایی که باید در این مسیر بردارید همه اساسی هستند و عجله در انجام این کار می‌تواند به معنای برداشتن قدم‌های اشتباه بزرگ باشد.

به عبارت دیگر، با اقدام سریع برای تغییر برند ممکن است شکست بخورید. از سوی دیگر، عدم موفقیت در عمل در زمان مناسب می‌تواند به معنای از دست دادن کسب‌وکارتان و واگذاری آن به رقبا یا در غیر‌این صورت از دست دادن وفاداری مشتریان‌تان باشد. با این پیش‌زمینه، راه‌هایی وجود دارد تا مطمئن شوید وقتی نام برند یا محصول‌تان را تغییر می‌دهید، از طنابی که در تجارت روی آن راه می‌روید، سقوط نخواهید کرد.

چرا نام برندتان را تغییر می‌دهید؟

نخستین قدم این است که تعمق عمیقی روی این مسئله داشته باشید که آیا واقعا به تغییر نام برند تجاری‌تان نیازمندید یا خیر. ممکن است فکر کنید ایجاد یک تغییر ضروری است، اما آیا چیزی در پایگاه مشتریان‌تان نیز وجود دارد که ضرورت این تغییر را نشان دهد؟ اگر مشتریان اصلی برندتان نیز در حال تکامل هستند، بنابراین شاید آماده تغییر برند باشید. اما اگر همان مشتریان اصلی از آن دسته مشتریانی هستند که برای سنت‌ها ارزش قائلند و همه چیز قرار است مثل سابق بماند، تغییر برند می‌تواند یک حرکت بی‌فایده باشد. گزینه دیگر رقبایتان هستند. اگر آنها در حال اختصاص دادن سهم بزرگ و بزرگ‌تری از بازار به خود هستند، ممکن است دلیلش برندشان باشد.

3425236136326234623513353623462476

در این موارد، کار ارزشمندی که می‌توانید انجام بدهید این است که ببینید آنها چه می‌کنند تا بتوانید خود را در میان سرعتی که آنها پیش گرفته‌اند، سر پا نگه‌دارید. اما اگر خودتان پیشرو بازار هستید و فروش‌تان دچار افت و رکود نشده، آنقدرها هم که فکر می‌کنید به تغییر برند و نام تجاری‌تان نیاز ندارید. سعی کنید به درستی مشکلی را که قصد حل کردن دارید، درک کنید و پیش از اینکه قدم‌های بعدی را بردارید، ارزیابی کنید که آیا واقعا راه‌حل مشکل‌تان تغییر برند است یا نه.

داده‌ها را جمع‌آوری کنید

حالا که از مشکل‌تان آگاهی کامل دارید و به طور شفاف آن را تعریف کرده‌اید، زمان آن فرا‌رسیده که از اطرافیان سوال کنید تا متوجه شوید نظر آنها چیست. یک پرسشنامه ایجاد کنید و به مشتریان‌تان پیشنهاد دهید تا آن را پر کنند. از شبکه‌های اجتماعی برای نظرسنجی از مشتریان‌تان بهره ببرید؛ اینکه چه چیزی را در کسب‌وکارتان دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. اگر با مشتریان‌تان در ارتباط مستقیم هستید، با آنها صحبت کنید و نظرشان را راجع به بهتر شدن کسب‌وکارتان جویا شوید. سوالات خاص درباره قیمت و محصولات، فرآیندهای مخصوص درون‌سازمانی و اینکه نظر مشتریان درباره آنها چیست، همچنین پرسش‌هایی با انتهای باز بپرسید تا به آنها اجازه به اشتراک گذاشتن نظرات و خلاقیت‌هایشان را بدهید. هرگز نمی‌دانید چه هنگام یک مشتری وفادار و فوق‌العاده قرار است به شما ایده‌ای بدهد که میلیون‌ها دلار ارزش دارد، البته اگر مشتری این کار را برایتان انجام داد، بهتر است به استخدام کردنش فکر کنید.

رقبای‌تان را دوباره ارزیابی کنید

یکی دیگر از کارهای ضروری که باید انجام دهید این است که زمان بیشتری را برای ارزیابی کار رقبای‌تان صرف کنید. ممکن است زمانی که به تغییر برند تجاری‌تان فکر می‌کردید، برخی از این کارها را انجام داده باشید، اما حالا که تصمیم‌تان جدی است باید عمیق‌تر به این فرآیند بیندیشید. نگاهی دقیق به تصاویری که رقبایتان از کسب‌وکارشان ارائه می‌دهند و همچنین احساسی که از این تصاویر بیرون می‌آید، داشته باشید. چگونه این تصاویر به کار کمپانی‌های رقبای‌تان می‌آید؟

آیا مشتریان جدید را از دست داده‌اید؟

تا به حال در پی مشتریان اصلی و خاص خودتان بوده‌اید، اما تغییر برند می‌تواند بهترین زمان برای اندیشیدن به آمار مشتریان‌ باشد. اگر یک برند ثبت‌شده دارید که به نگاهی نو نیاز دارد، اجرای این نگاه جدید و لوگوی مدرن‌تر می‌تواند بهترین زمان برای شروع هدف‌گذاری روی مخاطبان و مشتریان جدیدتر باشد. همچنین دریافت اطلاعات از کسانی که مشتری‌های ثابت‌ کسب‌وکارتان نیستند نیز می‌تواند مثمرثمر باشد.

مطالعه نتایج

زمانی که اطلاعات را از مشتریان‌تان جمع‌آوری کردید، حتی مشتریان جدیدی که به شما ملحق خواهند شد، به دقت به پیشنهادهایشان فکر کنید. فرصت‌ها در همین پیشنهادها نهفته‌اند و افراد کمی این فرصت‌ها را درمی‌یابند. به خوبی به پیشنهادها نگاه کنید تا متوجه شوید که کدامیک را به واقع می‌توانید در کسب‌وکارتان عملی سازید. به تمام گزینه‌های پیشنهادی مثل تغییر لوگو، بازگشایی یک بازار جدید و... بیندیشید.

برنامه قابل اجرا داشته باشید

حالا وقت آن فرا‌رسیده تا برنامه‌ای داشته باشید که بتوانید طی فرآیند تغییر برندتان آن را دنبال کنید. با پاسخگویی به پرسش «چرایی» انجام این کار آغاز کنید تا همه کارمندانتان آگاه شوند که چرا چنین تغییراتی را ایجاد می‌کنید. مشکلات را نام ببرید، سپس برنامه‌ای را که برای برطرف کردن آن دارید، مطرح کنید. همچنین این برنامه به تاریخ روزهایی که قرار است این تغییرات قطعی اجرا شود، نیز نیازمند است. اگر قرار است یک لوگوی جدید ارائه دهید، زیرا مشتریان اصلی‌تان گزارش داده‌اند که لوگوی حال حاضر کسب‌وکارتان را دوست ندارند، لازم است روزی را که قرار است نمونه لوگوی جدیدتان را نشان دهید، مشخص کنید، همچنین روزی را که قرار است لوگوی جدید وارد بخش‌های مختلف کسب‌وکارتان شود. به تمام بخش‌هایی که قرار است لوگوی جدید در آن نمایان شود نگاهی بیندازید تا هیچ چیز فراموش نشود.

در واقع، باید لوگوی جدیدتان را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان قرار دهید، اما کارت‌های تجاری که دست مشتریان‌تان است و سربرگ‌های کمپانی‌تان چه می‌شود؟ این بهترین فرصت برای انتقال هیجانی تازه به کارمندان است تا با انرژی بیشتر به نوعی سفیر برندتان باشند. برای این کار یک ناهار ترتیب دهید، یک جشن بگیرید یا سعی کنید رویدادی خاطره‌انگیز را برایشان رقم بزنید.

به همه دنیا اطلاع دهید

با یک برنامه دقیق و یک روز مشخص که نمایش تمام تلاش‌های‌تان خواهد بود، زمان آن فرا‌رسیده که به همه دنیا اطلاع دهید. اینکه فقط از لوگوی جدیدتان استفاده کنید یا مشتری‌های جدید به دست آورید، کافی نیست. بهترین فرصت است تا به مشتریان‌ بگویید که به پیشنهادهایشان اهمیت می‌دهید و به نظرات‌شان گوش داده‌اید. در یک مصاحبه مطبوعاتی داستان تغییر نام برندتان را بیان کنید، همچنین یک ویدئو انتشار دهید، از شبکه‌ اجتماعی‌تان استفاده کنید، حتی در خیابان بایستید و محصول‌تان را با برند جدید به افرادی که از آنجا عبور می‌کنند معرفی کنید. حتی می‌توانید در روزنامه و مجله تبلیغ کنید و به همه بگویید که چرا این تغییرات را صورت داده‌اید.

بازخورد بیشتری دریافت کنید

زمانی که برند جدیدتان همه جا منتشر شد، از گوش کردن دست نکشید. توجه ویژه‌ای به عکس‌العمل‌های افراد در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و نگاه دقیقی به آمار فروش‌تان داشته باشید تا متوجه شوید که این فرآیند چگونه پیش می‌رود. گاهی اوقات، حتی بهترین برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز می‌توانند با شکست مواجه شوند، بنابراین باید آماده باشید تا رویه‌تان را تغییر دهید اگر احساس کردید که تلاش‌هایتان برای تغییر برند تجاری‌تان آنگونه که امیدوار بودید، پیش نرفته است. نه تنها در کسب‌وکار بلکه در همه زمینه‌های زندگی‌تان برنامه B یا همان پشتیبان برای زمان‌هایی که برنامه‌تان با موفقیت پیش نرفت، داشته باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZA1nt6u5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه