یکشنبه, ۱۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 5 Jan(1) 2025 /
           
فرصت امروز

در بازاری که فقط دو رقیب فعالیت می‌کنند، هرگونه اشتباهی که یکی از رقبا در استراتژی بازاریابی خود بکند، درواقع تمام سود حاصل از بازاریابی خود را به جیب رقیب می‌ریزد. رقابت عبارت است از روش قدرت‌طلبیِ ابزاری و انسانی، برای برتری بر حریفان با تدبیر، تدّبر و تحول دائمی. شركت‌ها به منظور افزایش فروش در بازارهای مختلف، نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستند که برمبنای روش‌های جدید تبلیغاتی و استراتژی‌های رقیبان انجام می‌شود چراكه بدون در نظر گرفتن وضعیت شركت‌های رقیب و مشخص كردن نقاط قوت و ضعف، نمی‌توان به برتری و جایگاه متمایز نسبت به رقبا دست یافت.

234151313253133151353513552124523

کسانی که در تلاش برای پیشی گرفتن از رقیبان‌شان هستند، همواره باید خود را به سمت تکنولوژی‌های به‌روز و روش‌های جدید سوق دهند، تا بتوانند در این رقابت پیروز شوند. در شرایط كنونی بازارهای داخلی و جهانی كه در آن روزبه‌روز شركت‌های جدیدی با قدرت‌های متفاوتی پا به عرصه ظهور می‌گذارند، رقابت روزبه‌روز سخت‌تر و فشرده‌تر می‌شود و شركت‌ها همواره ناگزیر به تجزیه و تحلیل وضعیت رقبا و شناسایی مزایای رقابتی خود در مقایسه با آنها هستند تا با اعلام این مزایا، جایگاه متمایز و برتری نزد مشتریان پیدا كرده و ادامه حیات دهند.

ازاین‌رو برای تهیه استراتژی‌های رقابتی مؤثر و كارساز، یك شركت باید تلاش كند و تا جایی كه امكان دارد درباره رقبای خود به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد. این اطلاعات را به‌طور مثال می‌توان از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی و وب‌سایت‌ها، آگهی‌ها تبلیغات، آمار و اطلاعات موجود در برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و همچنین بررسی و مطالعه‌ استراتژی رقابتی و بازاریابی رقبا به دست آورد. پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، باید در مورد آنچه محصول شما در مقایسه با دیگران به مشتریان عرضه می‌كند تحقیق و بررسی كنید و نقاط ضعف و قوت خود را در مقایسه با آنها شناسایی كنید. پس از تعیین وجوه تمایز خود از سایر رقبا، باید جایگاه خود را در بازار مشخص كنید.

جایگاه یك كالا، براساس صفات برجسته‌ آن از دیدگاه مصرف‌كنندگان تعریف می‌شود. به عبارت دیگر جایگاه یك كالا مكانی است كه آن كالا در مقایسه با كالاهای رقیب، در اذهان مصرف‌كنندگان اشغال می‌كند. تجزیه و تحلیل رقبا در درجه اول مستلزم شناسایی رقبای اصلی است. اما رقبای یک شرکت همیشه به وضوح ظاهر نمی‌شوند. نزدیک‌ترین رقبا آنهایی هستند که همانند خود شرکت هستند، با بازار هدف مشترک و بازاریابی مشابه.

رقیبان دوردستی هم وجود دارند که با ظهور تکنولوژی‌های جدید به میدان می‌آیند. درواقع دنبال کردن بازار رقبا از هر جنبه که شامل بسته‌بندی، تبلیغات، ارتقای فروش، شبکه‌های اجتماعی و فعالیت سایت اینترنتی آنها باشد، به‌طور حیاتی مهم است. کسب‌وکارها اگر از یک برنامه منظم پیروی کنند آنگاه راه‌های زیادی برای دنبال کردن رقبا به‌طور مؤثر و آسان وجود دارد که با هوشمندی و آگاهی و اطلاعات می‌توان به این راه‌ها دست یافت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wylu5t8X
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه