مشتریان را تشویق و ترغیب کنید تا پیامهایی را در مورد شما و کسبوکارتان در توییتر قرار دهند و سپس بر روند کاربرد کلمات و عبارات کلیدی در سایت توییتر نظارت کنید. در ادامه باید هر یک از مشتریان را که پیغام دوستانه و تبلیغاتی شما را بهعنوان پست قرار میدهند، دنبال کنید و کاربرانی را که تاثیر فراوانی در پیشبرد اهداف شما دارند، ترغیب و از آنها قدردانی کنید. فرآیند نظارت بر سایتهای اجتماعی مشهور همانند توییتر و نیز اتوماتیک کردن سیستم پاسخ دهی به عبارات کلیدی بهعنوان یک استراتژی رایج در امور بازاریابی برای تمامی انواع کسبوکارهاست.
یک نمونه موفق
اگر کسبوکار شما به منطقه جغرافیایی خاصی خدمات میدهد، هشدارهایی را تنظیم کنید که در صورت استفاده از کلمات کلیدی خاصی که مرتبط با کسبوکار شما باشد، بهصورت ایمیل یا حتی پیامهای متنی به شما یا مدیر بخش رسانههای اجتماعی ارسال شود. در آن زمان شخصا و بدون واسطه با مشتریان ارتباط برقرار کنید. (این کار را خیلی سریع و تا زمانی که آن موضوع در ذهن آنها وجود دارد، انجام دهید). بهعنوان مثال من با استفاده از سایتSearch.Twitter.com عبارت
«pizza near: 46143 within: 15 miles» را جستوجو کردم و 12 پست که در 45 دقیقه اخیر در آن لحظه در سایت توییتر قرار گرفته بود، یافتم. این پستها از سوی کسانی بود که در 15 مایلی کد پستی 46143 زندگی میکنند و حدود یک ساعت قبل از وقت شام در مورد پیتزا صحبت کرده بودند. آیا تصور میکنید که یک پیتزا فروشی میتواند از طریق ارائه گزینههایی برای شام به کاربران توییتر کسب درآمد کند؟
پیشنهاد من برای یک پیتزافروشی، اتوماتیک کردن فرآیند دریافت این نوع اعلانهاست. همچنین باید ارتباطی شخصی و با ملاحظه در زمان رویارویی با تکتک مشتریان برقرار کرد.
از TwitScoop.com استفاده کنید تا موضوعات و مسائلی را که در سایت توییتر مطرح میشود و توانایی شرکت در آنها را دارید، به شما اعلام کند.
با استفاده از TwitScoop میتوانید کلمات کلیدی و موضوعات به روزی را که در سایت توییتر موجود است، دریافت کنید. این بهترین روش برای پرداختن به موضوعات داغ و جدید و نیز جذب هواداران از طریق کامنتهای بامزه یا کاربردی در مورد اخبار روز و مسائل مطروحه است. غالبا قبل از اینکه رادیو و تلویزیون و دیگر وبسایتهای خبری اخبار را منتشر کنند، میتوانید این اخبار را بهصورت زنده در TwitScoop مشاهده کنید.
* بارگذاری تصاویر در اکانت توییتر روش آسان و در عین حال موثری برای ارتباط با مخاطبان است. زمانی که شما یک اکانت در توییتر ایجاد کردید، میتوانید تصاویری را از طریق Twitpic.com و با استفاده از
آی دی خود و رمز عبور خود که در توییتر به کار میبرید بارگذاری کنید. نیازی نیست که اکانت جداگانهای در Twitpic ثبت کنید. هر کسی میتواند در مورد تصاویری که شما قرار دادهاید کامنت بگذارد. بنابراین این کار روش مناسبی است که میتوان با استفاده از آن محتوای اشتراک پذیری را در توییتر قرار داد.