وکلای شرکت آمریکایی Verizon می گویند لو رفتن اطلاعات بیش از 500 میلیون نفر از کاربران وب سایت یاهو می تواند تاثیر قابل توجهی بر فرآیند خرید این شرکت اینترنتی توسط Verizon داشته باشد.
به گزارش رویترز، Craig Silliman از وکلای ارشد شرکت Verizon در رابطه با لو رفتن اطلاعات کاربران یاهو به رسانه ها گفت: «من فکر می کنم لو رفتن اطلاعات کاربران یاهو تاثیر قابل توجهی بر وضعیت این شرکت و قرارداد منعقد شده میان آن و Verizon داشته و منتظریم یاهو ابعاد دقیق این موضوع را به اطلاع ما برساند» وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «چنانچه مدیران یاهو معتقدند که لو رفتن اطلاعات کاربران حادثه ای تاثیرگذار نیست، باید این موضوع را به ما ثابت کنند.»
گفتنی است اظهارات وکلای شرکت Verizon در رابطه با لو رفتن اطلاعات کاربران یاهو در شرایطی صورت می گیرد که این شرکت مخابراتی آمریکایی در ماه جولای سال جاری میلادی اعلام کرد که قصد دارد یاهو را به مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون دلار خریداری کند. قبول پیشنهاد Verizon از سوی یاهو و اعلام رسمی آن از سوی طرفین در شرایطی صورت می پذیرد که این قرارداد هنوز نهایی نشده و بر همین اساس وکلای Verizon در تلاشند ابعاد مختلف تاثیر لو رفتن اطلاعات بیش از 500میلیون نفر از کاربران یاهو را به دقت بررسی کرده و برآورد صحیحی از تاثیر آن بر ارزش این شرکت اینترنتی آمریکایی ارائه کنند.
شایان ذکر است که شرکت یاهو در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد که اطلاعات بیش از 500میلیون نفر از کاربران این شرکت آمریکایی لو رفته است که این حادثه می تواند در نوع خود بزرگ ترین شکست اطلاعاتی در تاریخ باشد. گفتنی است این اطلاعات در سال 2014 میلادی و در پی هک شدن سایت یاهو لو رفته است. مدیران ارشد یاهو برخی نهادهای اطلاعاتی و دولتی آمریکا را مسئول این اقدام معرفی و به شدت از این موضوع انتقاد کرده اند.
پس از برطرف شدن خطر احتمالی ناشی از لو رفتن اطلاعات بیش از 500 میلیون نفر از کاربران وب سایت یاهو، کارشناسان و تحلیلگران حوزه فناوری اطلاعات این پرسش را مطرح کرده اند که آیا یاهو اطلاعات کافی از این حادثه را در اختیار شرکت Verizon قرارداده است یا خیر؛ موضوعی که در صورت عدم حل و فصل آن از سوی طرفین می تواند قرارداد خرید یاهو از سوی Verizon را تحت تاثیر خود قرار دهد.