شرکتها همیشه درپی یافتن راهی برای ثبت برند خود در ذهن مصرفکنندگان هستند و در این مسیر، شیوههای مختلفی را امتحان میکنند. یکی از این شیوهها، ارتباط رودررو و مستقیم با مصرفکنندگان اصلی برند است. حال اگر برند با ارائه مستقیم کالا به مشتری، با آن ارتباط بگیرد، مشتری در این شرایط احساس صمیمیت بیشتری با برند پیدا کرده و او را مانند دوستی که در مسیر زندگی کنار اوست، میداند. یافتن گروه هدف و ارائه محصول به طور مستقیم باعث ماندگاری و ثبت برند در ذهن مشتریان خواهد شد.
در همین راستا از چندی پیش شرکت پارس حیات در برخی از بیمارستانهای تهران محصولاتش را مستقیما به گروه هدف هدیه می دهد. ایده این اقدام توسط شرکت تبلیغاتی «360درجه» شکل گرفته است. شرکت حیات پارس، تولیدکننده محصولات سلولزی و بهداشتی به 64 بیمارستان و زایشگاه تهران از جمله بیمارستانهای دی، کسری، آسیا، آراد، جواهری، میلاد و عرفان سر زده و محصولات خود را به عنوان هدیه به مادران جوان پس از وضع حمل میدهد.
مادران جوان پس از وضع حمل در اولین ملاقات با نوزادشان، بستههای هدیهای از محصولات بهداشتی این شرکت شامل پوشک بچه مولفیکس، پدهای بهداشتی مولپد و دستمالهای توالت پاپیا و تنو را تحویل میگیرند و همراهی برند را در شادترین زمان زندگی خود حس میکنند. این برند در بهترین زمان سراغ مصرفکننده خود رفته است؛ زمانی که مشتری به این محصولات نیاز بیشتری دارد. پارس حیات این طرح را برای یکسال طراحی و اجرا خواهدکرد و در هرماه نظرسنجی از مادرانی که جعبهها را تحویل گرفتهاند، انجام میشود.
با این شیوه میزان تاثیرگذاری این طرح نیز مورد سنجش قرار میگیرد. دراین شیوه، مصرفکننده اصلی محصول، مستقیم با برند درگیر می شود و این اقدام برند در ذهن او باقی خواهد ماند. این شرکت در این کار با یک تیر دو نشان زده، یعنی هم مسئولیت اجتماعی خود را اجرا کرده و هم اقدامی تبلیغاتی را در جهت فروش بیشتر محصولات انجام داده است. این پروژه با شعار «مادران و کودکان سالم، جامعه سالم» درحال اجراست.