دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ظهور رقبای جدید در کانادا، روسیه و چین شرایط را برای ایرباس و بویینگ سخت‌تر و به همان نسبت دست ایران را برای خرید هواپیما بازتر کرده است. به گزارش فارس، در ماه‌های گذشته رقبای جدیدی برای دو غول هواپیماسازی جهان نمایان شده‌اند که به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده و با آغاز سال 2016 شرایط برای بویینگ و ایرباس سخت‌تر از گذشته شود. در حال حاضر برخی شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی در دیگر نقاط جهان اقدام به ارائه محصولاتی کرده‌اند که تا حدودی توان رقابت با محصولات ایرباس و بویینگ را دارند.

به گزارش فلایت گلوبال، از سال 2013 تاکنون تقریبا بازه انتخاب خریداران هواپیماهای تک راهرو در جهان دو برابر شده است و جدای ایرباس و بویینگ به‌عنوان دو شرکت اصلی تولید هواپیما در جهان، سه شرکت از چین، کانادا و روسیه در نمایشگاه‌های بین‌المللی محصولاتی را به بازار معرفی کرده‌اند که تا حدودی توان رقابت در برابر بعضی محصولات دو شرکت اصلی را در بعضی کلاس‌ها دارند. شرکت بومباردیر کانادا از سال 2013 تولید هواپیماهای سری C خود را آغاز کرده است که ورود این مدل تا حدودی عرصه را برای ایرباس و بویینگ تنگ کرده است.

این سری هواپیماها با ظرفیت حمل بیش از 100 مسافر رقابتی جدی را با محصولات هم سطح دو شرکت اصلی آغاز کرده است به‌گونه‌ای که ایرباس با هدف مقابله با افزایش نفوذ این هواپیماها در بازار اقدام به بهسازی محصولات سری 319، 320 و 321 خود کرد. ورود این محصولات به‌گونه‌ای است که در شرایط کنونی بازار منتظر عکس‌العمل بویینگ در برابر بومباردیر و دیگر رقبای نوظهور است. براساس پیش‌بینی‌ها بومباردیر می‌تواند به بازار خوبی در اروپا و آمریکای شمالی دست یابد. از دیگر رقبای تک راهروی بویینگ و ایرباس می‌توان به دو محصول کوماک C919 چین و irkut ms-21 روسیه اشاره کرد. نکته قابل توجه در این هواپیماها استفاده از امکاناتی مشابه امکانات هواپیماهای بویینگ و ایرباس است. 

به گزارش بلومبرگ، براساس برنامه‌ریزی بومباردیر کانادا، این شرکت یکی دیگر از مدل‌های تک راهروی سری C خود را که ظرفیت حمل مسافری حدود 170 نفر دارد را همزمان با ورود مدل‌های بهینه شده ایرباس و بویینگ در سال 2019 ارائه خواهد داد. در کنار همه این موارد به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی و روسی که تاکنون محصولاتی بسیار ارزان‌تر نسبت به بویینگ و ایرباس ارائه داده‌اند باز هم از مزیت قیمت پایین برای نفوذ بیشتر در بازار استفاده کنند. یکی دیگر از مزیت‌های تغییر رویکرد از بویینگ و ایرباس به سمت کشورهایی مانند چین و روسیه، دسترسی آسان‌تر به قطعات این هواپیماها حتی در زمان‌های تحریم است.

در کنار همه این موارد طی ماه‌های گذشته، دو شرکت سوخو و توپولف روسیه نیز از تمایل برای همکاری با ایران در زمینه هواپیما خبر داده‌اند که اجبار این شرکت‌ها به تولید در داخل ایران در کنار شکل‌گیری یک صنعت مشترک بین ایران و روسیه می‌تواند در کنار بومی‌سازی فناوری تولید هواپیماهای پهن پیکر که سال‌هاست در کشور حرکت‌هایی برای رسیدن به آن آغاز شده است، بخش قابل‌توجهی از میلیاردها دلار سرمایه مورد نیاز برای نوسازی ناوگان هوایی داخلی را در کشور نگه‌ دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tI5gP4OY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه