امروزه برای مالکان کسب وکار روشن شده است که داشتن یک برنامه بازاریابی برای محصول یا خدماتی که به مشتری ارائه میدهند، چه میزان حائز اهمیت است. بیشتر کسب وکارها بهطور مداوم در حال کار روی یافتن روشهای جدید برای تقویت آگاهی از برندشان و ایجاد رابطه با مشتریان جدید و تقویت رابطه با مشتریان موجود برای رساندن آنها به سطح وفاداری هستند. شاید شما برنامههای بازاریابی زیادی برای اجرا داشته باشید اما خودتان را محدود به چارچوبهای سنتی مانند تلویزیون، رادیو و رسانههای چاپی کردهاید. بسیاری از کسب وکارها این اشتباه را انجام میدهند که گزینههای انتخابی خود را برای رسیدن به یک کمپین بازاریابی مؤثر بررسی نمیکنند.
در حقیقت یک برنامه بازاریابی آنلاین باید مکمل و در کنار دیگر تلاشهای تبلیغاتی باشد. روشهای مختلفی برای بازاریابی آنلاین کسب وکار شما وجود دارد اما یکی از موفقترین استراتژیهای بازاریابی اینترنتی، اجرای دستورالعملهای ذیل است که اجازه اجرای سطح کامل کمپین را میدهد.
1- طراحی سایت
در دنیای امروز تردیدی درباره اهمیت کسب وکارها برای حضور در فضای آنلاین و دارا بودن یک وبسایت خوشساخت وجود ندارد. اگر شما طراحی وبسایتتان را بهعنوان روشی برای تلاشهای بازاریابی آنلاینتان میبینید، ایده درستی در ذهن دارید. هرگونه تبلیغ و محتوایی که شما در وبسایتتان منتشر میکنید، مشتری را ترغیب به خرید میکند و این پایههای کمپین کلی شما را میسازد. وبسایتی که طراحی میکنید باید به اندازه کافی کاربرپسند و جذاب باشد و در کنارش از مقالات جدید وبلاگی، طراحی سایت برای موبایل و دیگر روشهای بهینهسازی استفاده کنید تا موجب پایداری مشتری شود.
2- بهینهسازی موتورهای جستوجو
بهینهسازی موتورهای جستوجو ابزاری برای کمک به کسب وکارها برای بالا بردن رتبهشان در گوگل، بینگ و یاهو است. بدون بهینهسازی، صفحات شما لابهلای میلیونها صفحه دیگر گم میشود. همه میدانیم که اکثر مردم هنگام جستوجو تنها صفحه اول و دوم را میخوانند و در جستوجوی اطلاعاتی خاص هستند و اگر به آن اطلاعات نرسند سایت را ترک میکنند. باید سعی کنید به صفحات اول جستوجو در سایت نائل شده و ترافیکتان را بالا ببرید. استفاده از بهینهسازی موتورهای جستوجو میتواند اثر زیادی بر چگونگی نفوذ بر رقبای ناشناخته داشته باشد.
3- رسانههای اجتماعی
تعامل رسانههای اجتماعی در برنامههای بازاریابی آنلاین ایجاد ارزش میکند خصوصاً زمانیکه بودجه تبلیغات اندک باشد. شما میتوانید با درگیر کردن افراد زیادی در چارچوب رسانههای اجتماعی مختلف در پروفایل تجاریتان به حیطه وسیعی از مشتریان برسید. رسانههای اجتماعی نهتنها به شما اجازه به اشتراکگذاری اطلاعات درباره محصول و برندتان را از طریق پستها، توئیتها و تصاویر و ویدئوها میدهد، بلکه به شما فرصت توسعه پیوندی عینی با مشتریان و حس خوب خرید از شما را میدهد.
4- تبلیغات بنری / کلیکی
اجرای تبلیغات تجاری کم در تلویزیون و تبلیغ در روزنامههای محلی برای رقابت در دنیای پیچیده امروز کافی نیست. اکثر جمعیت دنیا از اینترنت برای دریافت اخبار، خرید و. . . استفاده میکنند. در این حالت تبلیغات کلیکی و بنری به مورد اجرا در میآید. استفاده از نام کمپانی و تبلیغات پاپآپ در موتورهای جستوجو میتواند به شما در به رسمیت شناختن بیشتر برندتان در نظر مشتری کمک کند، مشتریای که برای خرید انواع محصول و خدمات نیازمند تعامل و کسب اطلاعات از روشهای مختلف است.