همه از اینکه دیگر افراد همرتبه آنها را کارشناس بدانند، لذت میبرند. از این حقیقت عمومی به نفع خود بهره ببرید. اکثر کارشناسان در همه رشتهها با تمایل فراوان برای مصاحبه با یک کارشناس همرتبه با یک برنامه دو سر برد موافقت میکنند.
برخی از سادهترین و درعینحال موثرترین محتواهایی که شما میتوانید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، مصاحبه با کارشناسان مرتبط با حوزه کاریتان است.
اگر در جلب توجه کارشناسان رده بالا در حوزه کاری خود مشکل دارید، به شما پیشنهاد میکنم که از روش صعودی استفاده کنید. هنگامی که از این روش برای دستیابی به کارشناسان استفاده میکنید، کار خود را با کارشناسانی که کمترین تاثیر و بیشترین علاقه را نسبت به حوزه کاری شما دارند، شروع کنید. بهعنوان مثال، نویسندگانی که نام آنها بعد از صفحات اول در Amazon.com یا Google.com یافت میشود، از این دسته هستند. دسترسی به این کارشناسان دشوار نیست و معمولا با تمایل فراوان و داوطلبانه اطلاعاتی را که دارند در یک مصاحبه تلفنی در اختیار میگذارند؛ بدون توجه به اینکه به چه میزان در زمینه بازاریابی قوی هستید یا منظور و مقصود شما از مصاحبه چیست.
پس از اینکه به کارشناسانی که کمتر شناختهشده هستند نزدیک شدید و با آنها مصاحبه کردید، میتوانید با اعتبار و تجربه بیشتری که بهدست میآورید با کارشناسانی که تاثیر بیشتری دارند ارتباط برقرار کنید و آنگاه به این نتیجه میرسید اکثر آنها پس از اینکه با افرادی که بهزعم آنها همرتبه ایشان هستند مصاحبه کردید، با پیشنهاد مصاحبه موافقت خواهند کرد. البته باید رضایتنامههایی را نیز از هرکدام از آنها اخذ کنید.
کارشناسانی که شهرت و اعتبار بیشتری دارند، ممکن است بخواهند بدانند که برنامه بازاریابی شما در قبال نظرات و وقت ارزشمند آنها چیست، بهترین پاسخی که شما میتوانید به آنها بدهید این است که آنها را در معرض دید جمعیت گسترده هواداران و مخاطبان خود قرار میدهید. این گروه مخاطبان ممکن است یک لیست ایمیل که دارای اعضای فراوانی است، یک وبلاگ محبوب و پربازدید یا یک انجمن با اعضای فراوان باشد. اگر خودتان جمعیت مخاطبان قابلتوجهی نداشته باشید، چگونه این کارشناسان پرآوازه را متقاعد میکنید که مصاحبه با شما برای آنها مزایایی را درپی خواهد داشت.
استراتژی صعودی در این شرایط نیز موثر خواهد بود. البته در این وضعیت تلاش بیشتری میطلبد، اما در زمان برقراری ارتباط با کارشناسانی که در پایینترین سطح قرار دارند، میتوانید به آنها پیشنهاد کنید که یک نسخه از مصاحبه را به آنها تحویل میدهید تا هر جایی که فکر میکنند برای مخاطبانشان مناسب است، از آن استفاده کنند. در رونوشتی که تهیه میکنید میتوانید لینکهایی به وبلاگ یا حتی بهتر به لیست ایمیل خود قرار دهید. همزمان با رشد و رونق لیست شما، توانایی شما نیز برای جذب لیدرهای بانفوذ و تاثیرگذار در حوزه کاریتان افزایش خواهد یافت.
همزمان با حرکت در مسیر صعود از انتهای این مدل بیش از پیش با سهولت، توجه و دقت کارشناسان و نیز مخاطبان آنها را به خود اختصاص میدهید. در هر مصاحبهای که انجام میدهید باید محتوای مصاحبه را به روش جذاب و حرفهای انتقال دهید، تا اینکه کارشناسان بهراحتی بتوانند آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. اگر یک مصاحبه پرانرژی، مهیج، شخصی و درگیرانه انجام دهید، آنگاه آن کارشناس با رضایت و تمایل بیشتری آن مصاحبه را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارد. اکثر افراد با این موضوع مشکلی ندارند که شما محافظهکارانه اطلاعات تماس، وبسایت یا جزییات روش پیوستن به لیست ایمیل خود را در مصاحبهها بگنجانید.
چندین ابزار رایگان وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از آنها چنین مصاحبههایی را ترتیب دهید. من غالبا از سرویسfreeconferencecall.com برای انجام مصاحبههای تلفنی استفاده میکنم و سپس فایل MP3 یا WAV مصاحبه را برای توزیع و انتشار آسان در بین مخاطبان خود از این سرویسها دریافت میکنم.
میتوان با استفاده از سرویسهای آوانگاری همچون internettranscribers.com هر نوع فایل صوتی ضبط شده را به یک نسخه تایپی تبدیل کرد. سرویسهایی که من از آنها استفاده میکنم نیز قادرند ساختار جملات را تصحیح کنند، زیرا بسیاری از ما انسانها در محاوره جملات را کوتاه و بریده بیان میکنیم. بهراحتی میتوان یک جلد الکترونیکی جذاب نیز برای آن انتخاب کرد. سرویسهای آنلاین بسیاری موجود است که این کار را انجام میدهند.
فایل صوتی، رونوشت و جلد جذاب را به هر کارشناسی که با او مصاحبه میکنید، تحویل دهید و از آنها تقاضا کنید که این محصول را بهعنوان یک فایل قابل دانلود در اختیار مخاطبان خود قرار دهند (یا آن را بفروشند و درآمد حاصل از آن را نگه دارند). البته میتوان بهطور محافظهکارانه داخل این محصول لینکهایی به سمت وبسایت یا دستورالعمل پیوستن به لیست ایمیل یا اطلاعات بیشتر از خود گنجاند.